تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۱۳۴۵۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقاد رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خوزستان از افزایش قیمت خودروهای داخلی
انتقاد رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خوزستان از افزایش قیمت خودروهای داخلیخوزنیوز: رحمانی زاده رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان خوزستان ونایب رییس انجمن کشور از افزایش قیمت مجاز محصولات گروه‌های خودروسازی ایران‌خودرو و انتقاد کرد.

نایب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان کشور به خبرنگار خوزنیوز گفت: متأسفانه شورای رقابت در حالی با درخواست افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا موافقت کرد که اتفاق جدیدی در طراحی وکیفیت بازار خودرو ایران و قیمت قطعات  نیافتاده است.  از همین رو نمی‌توان هیچ دلیل منطقی را برای افزایش قیمت آن‌ها متصور شد. 

وی افزود: متأسفانه افزایش قیمت خودروهای داخلی به راهی برای کسب و افزایش درآمدهای بیشتر خودروسازان مبدل شده است. در این راستا شرکت‌های خودروساز داخلی دست به اقداماتی می‌زنند که بخشی از این درآمد از محل گران‌فروشی‌های آنان به دست آید.چون قیمت باید براساس قیمت تمام شده باشد

رحمانی زاده گفت: نکته اینجاست که در خودروهایی که ساخت آن را تماماً داخلی می‌دانیم، هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده است و در بحث فنّاوری و کیفیت آن‌ها افزایشی نداشته اند  هرگونه افزایش قیمت باید تابع منطق صحیح باشد وگرنه از نگاه مصرف‌کنندگان چیزی به‌جز گران‌فروشی به‌حساب نخواهد آمد. 

رحمانی تأکید کرد: ای‌کاش خودروسازان به‌جای خلق مسیرهای جدید برای درآمدزایی خود، به ارتقاء سطح کیفی و امنیت خودروهای خود می‌اندیشیدند و متناسب با این تغییرات قیمت محصولات خود را افزایش می‌دادند. 

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات صنعت خودروسازی کشور وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان داخلی است. پذیرش دشوار و سخت خودروها در نمایندگی‌های پس از فروش، بالا بودن هزینه تعمیرات و کمبود یا نبود قطعات یدکی مهم‌ترین این مشکلات در سال گذشته بود. کمبود قطعات یدکی در خدمات پس از فروش خودروسازان از مشکلات رایجی بود که باعث می‌شد خودروی مشتریان روزها به دلیل نبود یک قطعه در تعمیرگاه‌ها متوقف شود. همه این مسائل پذیرش افزایش قیمت را برای مصرف‌کنندگان سخت خواهد کرد. امیدواریم شورای رقابت و خودروسازان با احترام به حقوق مصرف‌کنندگان در سیاست‌های خود تجدیدنظر کنند و به‌جای افزایش قیمت در راستای افزایش کیفیت محصولات خود یا براساس هزینه های تمام شده ی منطقی گام بردارند.
:
:
:
آخرین اخبار