تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۳۵۸۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب:
تاکنون 8 هزار قطعه در صنعت نفت بومی‌سازی شده است
تاکنون 8 هزار قطعه در صنعت نفت بومی‌سازی شده است و به دنبال بومی‌سازی 6 هزار قطعه دیگر نیز هستیم که امیدواریم در آینده نزدیک این امر محقق شود
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: تمام تجهیزاتی که در نمایشگاه نفت خوزستان ارائه شده، ساخت داخل است و این امر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام شده است.

بیژن عالیپور اظهار کرد: در حال حاضر 141 سازنده داخلی، تجهیزات صنعت نفت مانند تجهیزات سر چاهی و خطوط لوله‌های جریانی را می‌سازند که این سازندگان در خوزستان یا سایر استان‌ها فعالیت می‌کنند.

وی در خصوص بحث بومی‌سازی قطعات افزود: در صنعت نفت به صورت ویژه به این مساله توجه می‌شود به شکلی که در مواردی حتی قطعه در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد تا از روی آن بتوانند مهندسی معکوس انجام دهند و قطعه را در داخل کشور تولید کنند.

عالیپور تصریح کرد: تاکنون 8 هزار قطعه در صنعت نفت بومی‌سازی شده است و به دنبال بومی‌سازی 6 هزار قطعه دیگر نیز هستیم که امیدواریم در آینده نزدیک این امر محقق شود.

وی گفت: توان تولیدکنندگان استان در بحث ساخت قطعات و کیفیت محصولات مطلوب است اما این تولیدکنندگان اکنون نیز در تلاش هستند تا تولیدات خود را با کیفیت بیشتری ارائه کنند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در خصوص بحث جذب سرمایه‌گذار در حوزه نفت خاطرنشان کرد: در این زمینه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب پروژه‌های نفتی را تعریف می‌کند و با توجه به این پروژه هزینه‌ها مشخص می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار