تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۱۳۶۷۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مستندساز آبادانی:
«دیگو» اعتراض به بی‌توجهی منطقه آزاد اروند بود
مستندساز آبادانی از انتشار مستقل تازه‌ترین فیلم مستندش به نام «دیگو» به نشانه اعتراض به بی‌توجهی منطقه آزاد اروند خبر داد
مستندساز آبادانی از انتشار مستقل تازه‌ترین فیلم مستندش به نام «دیگو» به نشانه اعتراض به بی‌توجهی منطقه آزاد اروند خبر داد.

علی شهابی امروز اظهار کرد: در روز صعود تیم فوتبال صنعت نفت آبادان به لیگ برتر با هزینه و تجهیزات شخصی فیلم مستندی را با عنوان «روز زرد» به تصویر کشیده که لحظات نابی را از این در حافظه دوربین‌ها به جای مانده است.

وی افزود: پس از اتمام کار این فیلم، برای جذب حامی با مسؤولان فرهنگی منطقه آزاد اروند و باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان وارد مذاکره شدم که در این رابطه به نکات جالب و قابل تاملی برخورد کردیم.

این مستندساز آبادانی تصریح کرد: متصدیان فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند ضمن اینکه عنوان کردند بودجه‌ای برای حمایت از این فیلم ندارند، از شناخت سازنده این فیلم که بیش از 40 مستند در چند سال اخیر ساخته‌ است اظهار بی اطلاعی کردند.

شهابی ضمن انتقاد از باشگاه ورزشی صنعت نفت آبادان عنوان کرد: با وجود دیدگاه مدیران این باشگاه، مدیرعامل این مجموعه و مسؤولان باشگاه صنعت نفت تا به امروز و بعد از گذشت چند ماه هنوز این فیلم را ندیده‌اند که این بی‌توجهی باشگاهی که عنوان فرهنگی را با خود یدک می‌کشد تاسف‌برانگیز است.

سازنده مستند «روز زرد» این فیلم را 30 دقیقه‌ای عنوان و اشاره کرد: صدا و سیمای مرکز آبادان به عنوان تنها حامی این فیلم در کنار ما بود.

وی با تاکید بر این موضوع که عدم همکاری و استقبال مسؤولان فرهنگی منطقه آزاد اروند باعث شد که فیلم بعدی‌ام را به صورت مستقل و آزاد تولید کنم، بیان کرد: منطقه آزاد اروند همکاری بسیاری با هنرمندان غیربومی دارد ولی متاسفانه عدم شناخت و همکاری با هنرمندان بومی و شناخته‌شده این شهر توسط امور فرهنگی منطقه آزاد به بارزه تبدیل شده است.

شهابی در رابطه با فیلم خود یادآور شد: این مستند به گوشه‌هایی از زندگی یک جوان آبادانی می‌پردازد که به خاطر مدل موهایش به«حمید دیگو» معروف است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این فیلم مستند را به نشانه اعتراض به بی‌توجهی مسؤولان فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند به صورت مستقل منتشر کردم و این اعتراض به مجموعه تصمیمات فرهنگی در این منطقه است، شرایط نباید به گونه‌ای باشد که کارگردان‌های مولد برای جلب حمایت، مسیری سخت را پشت سر بگذارند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار