تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۱۳۷۱۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سازمان آب و برق خوزستان:
9.5 میلیارد مترمکعب از ظرفیت سدهای خوزستان خالیست
معاون مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: 9.5 میلیارد مترمکعب از ظرفیت سدهای خوزستان خالی است و بارندگی شدید در بالادست این سدها مشکلی ایجاد نمی کند.
 9.5 میلیارد مترمکعب از ظرفیت سدهای خوزستان خالیست
هوشنگ حسونی زاده در نشست شورای بحران خوزستان که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، با اشاره به پیش بینی بارش های سیل آسا در استان، اظهار کرد: 9.5 میلیارد مترمکعب از ظرفیت سدهای کارون4 ، کارون 3، عباسپور، گتوند، کرخه، مارون و جره خالی است و مشکلی از بابت حجم مخزن در این سدها نداریم.
وی نگرانی را از بابت بارش در حوضه های میانی عنوان کرد و افزود: بارش شدید در زیرحوضه های لالی، ایذه، مرغاب، اندیکا، مسجدسلیمان، گتوند، الله، بهبهان و سد رامشیر می تواند باعث وقوع سیل در این حوضه ها شود.
حسونی زاده اضافه کرد: بر اساس پیش بینی ایستگاه های هواشناسی این سازمان در مناطقی از استان بارندگی در مدت کوتاه تا 270 میلیمتر، در ایذه، 150 میلیمتر، در دهدز 176 میلیمتر و شادگان 100 میلیمتر اتفاق می افتد.
وی با بیان اینکه اوج (پیک) سیل بعد از روزهای یکشنبه و دوشنبه خواهد بود گفت: باید ترتیبی اتخاذ شود که اعلام وضعیت عادی با هماهنگی ستاد بحران استان انجام شود.

*200 میلیارد ریال خسارت سیل
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان نیز در این نشست گفت: سیل در سال های 93 و 94 حدود 200 میلیارد ریال به تاسیسات آبرسانی روستایی استان خسارت وارد کرده اما تا کنون هیچگونه اعتباری برای جبران این خسارت به این شرکت پرداخت نشده است.
درویشعلی کریمی افزود: حالت آماده باش به تمام شهرستان ابلاغ شده و تمهیدات لازم برای ذخیره سازی آب شرب مورد نیاز روستاها طی سه تا چهار روز انجام شده است.
وی تاکید کرد: نگرانی ما در زمان سیلاب از بابت تامین آب شرب روستاها نیست، بلکه نگرانی اصلی به دلیل جبران نشدن خسارت های احتمالی سیل است.
بر اساس این گزارش، خوزستان در یک دهه گذشته با خشکسالی شدید روبه رو بوده است. در سال های اخیر حتی رودخانه های دائمی این استان نیز بحران داشته و در یک ماه گذشته رودخانه های کرخه و زهره و جراحی در شهرهای پایین دست تقریبا خشک شده اند.
پارسال نیروگاه سد کرخه به دلیل کاهش شدید حجم آب این سد بیش از یک هزار روز تعطیل بود. از دو هفته پیش نیز تولید برق از نیروگاه مارون به علت کاهش ذخیره آب سد مارون تعطیل شده است.
ستاد بحران خوزستان از روز سه شنبه با صدور اطلاعیه ای نسبت به باران شدید و وقوع سیلاب در برخی شهرستان ها هشدار داده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار