تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۳۷۱۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
باران به برخی خانه ها در مسجدسلیمان آسیب وارد کرد
بارش باران در دور روز گذشته در استان خوزستان باعث وارد کردن آسیب به برخی خانه ها در شهرستان مسجد سلیمان شد
مدیر کل بحران استانداری خوزستان گفت: بارش باران در دور روز گذشته در استان خوزستان باعث وارد کردن آسیب به برخی خانه ها در شهرستان مسجد سلیمان شد.

هاشم بالدی شنبه بیان کرد: براساس گزارش فرمانداری این شهرستان به دلیل کوهستانی بودن و نیز ساخت و ساز مجاز و غیر مجاز برخی خانه های این شهر دچار آسیب شدند.

وی افزود: در دو روز گذشته در مسجد سلیمان نزدیک به 90 میلیمتر بارش باران گزارش شده است.

 وی گفت: این خانه ها به دلیل رانش لایه های زمین در خطر هستند اما با همکاری فرمانداری این شهرستان و ستاد بحران خوزستان تا حد امکان از بروز حادثه جلوگیری شده است.

بالدی درادامه بیان کرد: یکسری خدمات به مردم این منطقه و خانه هایی که آسیب دیده اند داده شده است.

مدیرکل بحران خوزستان با بیان اینکه تعداد خانه هایی که در این بارندگی در مسجد سلیمان خراب شده کم است، افزود: از سال ها قبل به دلیل نحوه ساخت و ساز در مسجد سلیمان، جاججایی ساکنان در دستور کار بوده است.

بالدی گفت:برخی خانه های مردم از مناطق پرخطر با توجه به بافت فرسوده و نشتی گازی در برخی مناطق مسجد سلیمان با هماهنگی برخی دستگاه ها مثل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن جابجا شد.

وی در ادامه افزود: در این بارندگی معابر عمومی مناطقی از ایذه و بهبهان نیز دچار آبگرفتگی شد و
چند جاده نیز در خوزستان مسدود شد.

بالدی اظهارکرد:مسیر آزاد راه پل زال – خرم آباد برای ساعاتی مسدود بود ولی ماموران دستگاه های مرتبط باز شد.

مدیرکل بحران خوزستان بیان کرد: دبی آب رودخانه کرخه بالا آمده اما تهدیدی برای مناطق اطراف ایجاد نکرده و جا دارد که فرمانداران و دهیاران و شهرداری ها نسبت به بازسازی و ترمیم سیل بندهای خود اقدام کنند.

وی افزود: طبق پیش بینی هواشناسی سامانه باران زا امروز از خوزستان خارج می شود ولی بارندگی بعدی را خواهیم داشت به همین منظور بحث ترمیم سیل بندها چه اطراف روستاها و چه اطراف مناطق کشاورزی و چه شهرها به جد پیگیری شود.

وی گفت: از مردم تقاضا داریم که به مسئولان کمک کنند تا شاهد خساراتی حداقلی برای روستاها و شهرها باشیم.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار