تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۱۳۹۸۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حاشیه سفر معاون رئیس جمهور به شوش
کارکنان اخراجی میراث فرهنگی در مسیر احمدی‌پور تجمع کردند/ نصب بنر خوش‌آمدگویی به رئیس سازمان میراث فرهنگی با غلط املایی!
ورود معاون ریاست جمهوری و رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به شوش حاشیه‌هایی به همراه داشت
ورود معاون ریاست جمهوری و رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به شوش حاشیه‌هایی به همراه داشت.

زهرا احمدی‌پور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفری به استان خوزستان صبح امروز وارد شهرستان شوش شد.

ورود احمدی‌پور به شهرستان شوش حاشیه‌هایی به دنبال داشته است؛ از تجمع اعتراضی کارکنان سابق میراث فرهنگی شوش تا نصب بنر خوش‌آمدگویی از این مقام مسؤول که از غلط املایی، مشکل نگارشی و بدسلیقگی بی‌نصیب نبود.


یکی از شهروندان شوش در این ارتباط گفت: در بنر نصب شده توسط میراث فرهنگی استان در شوش، چرا هیچ اثری از زیگورات که از قدیمی‌ترین بناهای جهان است نمی‌بینیم.

قاسم ادامه داد: تصویر قلعه‌ای را مشاهده می‌کنیم که مورد انتقاد دوستداران میراث فرهنگی است، دلیل این بد سلیقگی و بی‌دقتی‌ها چیست؟

در این میان تعدادی از نیروهای یگان حفاظت از میراث فرهنگی شوش که قرارداد آنها برای سال 95 تمدید نشد با حضور در محل بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی در خطاب به این مقام مسؤول از مطالبات خود گفتند.

یکی از این جوانان معترض اظهار کرد: با وجود فعالیت چند ساله ما در میراث فرهنگی اما نه تنها قرارداد ادامه همکاری برای سال جاری منعقد نشد بلکه حق بیمه چند ماهه ما نیز پرداخت نشد.

وی ادامه داد: با وجود پیگیری‌های زیادی برای رفع مشکل پرداختی بیمه که داشتیم اما متأسفانه اقدام موثری از اداره میراث فرهنگی انجام نشد.

این نیروی سابق میراث فرهنگی شوش یادآور شد: برخلاف آنچه که گفته شد مبنی بر اینکه در سال جاری قرارداد جدیدی با تعدادی از نیروهای میراث منعقد نمی‌شود اما 40 نفر با انعقاد قرارداد و یا استخدام فعالیت خود را ادامه یا شروع کردند و حق ما در مقابل پایمال شد.

معاون ریاست جمهور قول داد که پیگیر مطالبات این جوانان شوشی شود.

گره خوردن قوانین میراث فرهنگی با نیمه‌تمام ماندن پروژه‌های عمرانی و شاخص شهرستان شوش باعث گلایه مردم نسبت به این سازمان و کم رنگ شدن اهمیت میراث فرهنگی در شهرستان شوش شود.

زهرا احمدی‌پور در سفر خود به شهرستان شوش از محوطه‌های تاریخی این شهرستان و زیگورات بازدید کرد، سفر ریاست میراث فرهنگی کشور به استان خوزستان تا عصر جمعه ادامه خواهد داشت.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار