تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۱۴۰۱۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل هواشناسی خوزستان خبر داد:
نصب تلویزیون‌های هشدارهای هواشناسی در اهواز تا دو ماه آینده
مدیرکل هواشناسی خوزستان از نصب چهار تلویزیون شهری در اهواز جهت اعلام و هشدارهای هواشناسی تا دو ماه آینده خبر داد
مدیرکل هواشناسی خوزستان از نصب چهار تلویزیون شهری در اهواز جهت اعلام و هشدارهای هواشناسی تا دو ماه آینده خبر داد.

کوروش بهادری در کارگروه گرد و غبار که روز سه شنبه(28 دی ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد:‌ جهت اعلام وضعیت جوی و هشدارهای هواشناسی به ویژه در زمان وقوع پدیده ریزگردها، ‌4 تلویزیون شهری در کیانپارس، میدان دانشگاه، میدان فرودگاه و چهارراه پاداد تا دو ماه آینده نصب می‌شود.

وی افزود: ‌قرارداد خریداری این تلویزیون‌ها منعقد شده که تامین دو تلویزیون در تعهدات اداره‌کل هواشناسی و دو تلویزیون نیز در تعهدات شهرداری اهواز قرار دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به راه‌اندازی مرکز پایش پیش‌بینی و هشدار سریع گرد و غبار در این اداره‌کل تصریح کرد:‌ از حدود دو ماه گذشته این مرکز جهت سنجش ریزگردها و همچنین هشدارهای فوری در اداره‌کل هواشناسی خوزستان راه‌اندازی شد که این مرکز کل کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد و در زمان وقوع پدیده گرد و خاک در هر نقطه از کشور را سریعا پایش کرده و هشدارهای لازم را اعلام می‌کند.

احمدرضا لاهیجان‌زاده، مدیرکل هواشناسی خوزستان، نیز در این جلسه با تاکید بر این‌که مقابله با ریزگردها باید از درون استان خوزستان آغاز شود، اظهار کرد: ‌در زمینه حمایت از طرح‌های علمی جهت مهار و مقابله با ریزگردها و کاهش گرد و خاک، موسسه جهاد نصر اعلام آمادگی کرده و باید این مساله را از خود استان پیگیری کنیم و با عزم و اراده طرح‌های ارایه شده را به صورت پایلوت اجرا کنیم.

وی در خصوص برنامه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان به مناسبت 29 دی ماه روز ملی هوای پاک تصریح کرد:‌ واحد تصفیه پساب بیمارستان شفا فردا افتتاح می‌شود و همچنین روز گذشته بیست و دومین ایستگاه سنجش و پایش آلودگی هوا در شهرستان رامشیر افتتاح شد.

لاهیجان‌زاده افزود:‌ نواختن زنگ هوای پاک در مدارس در استان و فیلترگذاری کارخانجات آسفالت اهواز و ماهشهر و کاشت نهال در شهرهای خوزستان از دیگر برنامه‌ها به مناسبت روز ملی هوای پاک است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار