تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۱۴۰۱۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان:
گفتمان آموزشی فرهنگی به‌عنوان یک راهبرد در خوزستان مدنظر قرار گیرد
گفتمان آموزشی فرهنگی به‌عنوان یک راهبرد در خوزستان مدنظر قرار گیردمعاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان توسعه گفتمان آموزشی فرهنگی را از مهم‌ترین برنامه‌های استانداری عنوان کرد و گفت: اگر این گفتمان را به‌عنوان یک راهبرد به کار بگیریم و اطمینان حاصل کنیم که این حمایت‌ها موجب نهادینه شدن آن خواهد شد، شاهد اثربخشی آن خواهیم بود.

دکتر علی‌حسین حسین زاده در شورای آموزش و پرورش استان که روز سه‌شنبه 28 دی‌ماه در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه گزارشات ارائه‌شده در زمینه المپیادهای ورزشی دلگرم‌کننده و نشان‌دهنده نگاه مسئولان به این امر است، اظهار کرد: تأثیر تحرک فیزیکی، بهداشت و تغذیه بر آموزش بر همه افراد روشن است و ما باید وارد اقدام و عمل شده و در پی تحقق این امر باشیم.

وی افزود: با توجه به برنامه‌های آموزش و پرورش در سال 95 و حمایت استاندار شاهد بهبود شاخص‌های آموزش و پرورش در سال 96 خواهیم بود. از وظایف اصلی تیم جدیدی که وارد استانداری شده است، گفتمان‌سازی است که مهم‌ترین آن گفتمان آموزشی فرهنگی است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان عنوان کرد: اگر بتوانیم این گفتمان را در خوزستان به‌عنوان یک راهبرد به کار بگیریم و اطمینان حاصل کنیم که این حمایت‌ها موجب نهادینه شدن آن خواهد شد، شاهد اثربخشی آن خواهیم بود. همچنین باید مصوبه پیشنهادی در خصوص تأمین اعتبار تجهیزات ورزشی برای سال آینده در دستور کار قرار گیرد.

اغلب افراد تنها ورزش‌دوست هستند و ورزشکار نیستند

همچنین سید موسی بلادیان دبیر ستاد اقامه نماز خوزستان، در این نشست اظهار داشت: اکنون در کشور ما اغلب افراد تنها ورزش‌دوست هستند و ورزشکار نیستند. این مشکل عمده‌ای است که ناشی از کوتاهی ما نیست اما می‌توانیم آن را جبران کنیم.

وی با اشاره به اینکه پرداختن به ورزش و تشویق فرزندان به این امر کاری خداپسندانه است، گفت: باید تحولی ایجاد شود که فرزندان ما نه‌تنها ورزش‌دوست، بلکه ورزشکار باشند؛ همچنین می‌توان به برنامه‌هایی که نیاز به سرمایه‌گذاری کمتری دارند توجه بیشتری شود. افرادی که هزینه زیادی برای باشگاه‌های خصوصی صرف می‌کنند نیز می‌توانند با مقداری از این اعتبارات به آموزش و پرورش کمک کنند.

روزهای پنج‌شنبه برای همگانی کردن ورزش در مدارس فرصت بسیار خوبی است

همچنین در این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا کلاه‌کج رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خوزستان، نیز در این نشست یادآور شد: روزهای پنج‌شنبه به این دلیل برای مدارس تعطیل شد که در این روز فعالیت‌های فوق‌برنامه برگزار شود درحالی‌که این موضوع اکنون بسیار سلیقه‌ای شده است.

وی با اشاره به دهه فجر، عنوان کرد: روزهای پنج‌شنبه برای همگانی کردن ورزش در مدارس فرصت بسیار خوبی است، اما متأسفانه ما بسیاری از کارها را به پول ربط می‌دهیم درحالی‌که با ابتکار، نوآوری و اعتبار کم نیز می‌توان اقدامات زیادی انجام داد؛ شهرداری می‌تواند به این مناسب‌ها همایش‌های پیاده‌روی برای خانواده دانش‌آموزان برگزار کند و برنامه‌های پیاده‌روی می‌تواند بسیار سودمند واقع شود.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خوزستان با طرح این سؤال که چرا خوزستان باید به سمت و سویی برود که از ورزشکاران غیربومی استفاده کند، ادامه داد: خوزستان ظرفیت‌های درخشان خود را با استفاده از ورزشکاران سایر استان از دست می‌دهد، درحالی‌که فضای زیادی در مدارس وجود دارد که بخش خصوصی می‌تواند آن‌ها را به اماکن ورزشی تبدیل کند.

مجموعه ورزشی و استخر شهید فهمیده به مزایده گذاشته می‌شود

همچنین رضا رضایی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان، اظهار داشت: باوجود کمبودها و دشواری‌هایی که از سال گذشته وجود داشت، جای قدردانی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وجود دارد که در زمینه ورزش نگاه خوبی به آموزش و پرورش داشته است که موجب شد سالن‌ها و اماکن بسیاری ساخته، تجهیز شده و به بهره‌برداری برسند.

وی افزود: همچنین برای اولین‌بار احداث سالن چندمنظوره ورزشی ویژه کودکان استثنائی در دستور کار قرار گرفت و پیش‌بینی می‌شود که این سالن تا سال آینده به بهره‌برداری برسد. مجموعه ورزشی و استخر شهید فهمیده نیز تا چهار هفته آینده به مزایده گذاشته می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان خاطرنشان کرد: طی دو سال اخیر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعتباری را پیش‌بینی کرد که اگرچه کافی نبود اما کمک زیادی کرد و امیدواریم امسال نیز همین اعتبار پیش‌بینی شود؛ بهتر است برای سال آینده در زمینه تأمین تجهیزات ورزشی مصوبه‌ای داشته باشیم تا این اعتبار تأمین شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار