تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۱۴۰۲۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همکاری مشترک جمعیت هلال احمر خوزستان و راه آهن جنوب؛
آمبولانس های ریلی در خوزستان راه اندازی می شوند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از اعلام آمادگی این جمعیت جهت راه اندازی آمبولانس ریلی و پایگاه امداد و نجات راه آهن در مسیرهای پرخطر خبر داد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از اعلام آمادگی این جمعیت جهت راه اندازی آمبولانس ریلی و پایگاه امداد و نجات راه آهن در مسیرهای پرخطر خبر داد.

دکتر علی خدادادی در نشست همکاری های مشترک با حضور معاون راه آهن کشور و مدیران راه آهن جنوب و مدیرعامل و معاونین جمعیت هلال احمر خوزستان برگزار شد، با اشاره وجود شبکه وسیع ریلی در استان و بروز خطرات احتمالی اظهار کرد: با توجه به وسعت خطوط راه آهن و ضرورت آمادگی حداکثری در ارائه خدمات امدادی در حوادث احتمالی در خصوص تردد قطارهای محلی و سراسری نیازمند توجه ویژه به مقوله مهم پاسخگویی سریع در سوانح هستیم.

وی با بیان اینکه آمادگی امدادی از اولویت های مهم این جمعیت است، افزود: هلال احمر خوزستان در خصوص راه اندازی آمبولانس ریلی و پایگاه امداد و نجات راه آهن در مسیرهای پرخطر آمادگی خود را اعلام می کند که با توجه به محدودیت امکانات و نیروهای امدادی به ویژه در مناطقی مانند تله زنگ و حوزه شهرستان اندیمشک، این مقوله می تواند برکات زیادی را در کاهش آسیب های ناشی از حوادث ریلی به دنبال داشته باشد.

خدادادی اظهار کرد: همچنین با توجه به وجود بسترهای ریلی در مناطق صعب العبور و دسترسی سریع و مطمئن به این مناطق در صورت بروز حوادث، ضرورت ایجاد آمبولانس ریلی را دوچندان می کند.

رییس کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی مدیریت بحران خوزستان با اشاره به ضرورت اجرای آموزش همگانی در جامعه بیان کرد: با توجه به حضور همیشگی و پرتعداد مسافرین خطوط ریلی و نیاز به ارائه کمک های امدادی در صورت بروز حادثه، هلال احمر می تواند به به تدوین برنامه آموزشی خاصی اقدام کرده و به کارکنان راه آهن جنوب، آموزش های تخصصی مرتبط را آموزش دهد تا در شرایط اضطرار به صورت عملیاتی متبلور شوند.

خدادادی با تاکید بر توانمندی مسافران در راستای خودامدادی در صورت بروز حوادث تصریح کرد: یکی از برنامه های اصلی جمعیت هلال احمر که با محور خانواد های آماده در مخاطرات انجام می شود، بحث آموزش همگانی است که با تدابیر و راهکارهای مناسب می توان آموزه های خودامدادی را به مسافران مسیرهای ریلی آموزش داد.

معاون برنامه‌ريزي و اقتصاد حمل و نقل شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست با ابراز خرسندی از خدمات جمعیت هلال احمر خوزستان در حوزه های امدادی و عام المنفعه، همکاری بین بخشی به ویژه در حوزه امدادی را خواستار شد.

سعید رسولی با اشاره به پتانسیل های موجود در هلال احمر خوزستان اظهار کرد: در این راستا می خواهیم با انعقاد تفاهم نامه ای در خصوص راه اندازی آمبولانس های ریلی و اسکان موقت در صورت بروز مشکلات و حوادث احتمالی به ارتباطات بین بخشی همت گماشته و برای خدمت به مردم گام های بلندی برداریم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار