تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۱۴۰۳۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آتش‌نشانی آبادان نردبان هیدرولیک ندارد
برای اطفا حریق در ساختمان‌های بلند نیاز به تجهیزاتی به نام اسنوکر یا نردبان هیدرولیک ماشین آتش‌نشانی داریم که هنوز برای ما خریداری‌ نشده است
رئیس سازمان آتش‌نشانی آبادان گفت: برای اطفا حریق در ساختمان‌های بلند نیاز به تجهیزاتی به نام اسنوکر یا نردبان هیدرولیک ماشین آتش‌نشانی داریم که هنوز برای ما خریداری‌ نشده است.

مجید فرهانی‌پور در حاشیه مراسم مردمی بزرگداشت یاد آتش‌نشانان جان‌باخته در حادثه ساختمان پلاسکو تهران که شامگاه گذشته در میدان طیب آبادان برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم شریف و زحمت‌کش آبادان با روشن کردن شمع در مقابل ساختمان مرکزی سازمان آتش‌نشانی آبادان یاد و خاطره آتش‌نشانانی که جان خود را برای خدمت کردن به مردم شهرشان از دست دادند گرامی داشتند.

وی با بیان اینکه جان‌فشانی این آتش‌نشانان به‌ منظور نجات جان شهروندان صورت گرفت بیان کرد: مردم آبادان سعی کردند که تشکر و قدردانی خود از افرادی که در نجات جان مصدومان و زیر آوار ماندگان حادثه ساختمان پلاسکو تهران تلاش می‌کنند تشکر و قدردانی کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی آبادان با تأکید بر اینکه کارکنان آتش‌نشانی در آبادان آماده‌اند تا با تمام توان در امدادرسانی به شهروندان کوشا باشند عنوان کرد: وظیفه آتش‌نشانی صرفاً خاموش کردن آتش نیست.

فرهانی‌پور با بیان اینکه انجام کلیه عملیات امداد و نجات در حیطه وظایف آتش‌نشانان قرار می‌گیرد اظهار کرد: نجات فردی که در ارتفاع گیر کرده یا در مکانی محبوس شده است و یا در چاه افتاده باشد جزو وظایف و توانایی‌های آتش‌نشانان است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی آبادان در پاسخ به این پرسش که در آتش‌سوزی ساختمان کادوس که در سال 93 در آبادان اتفاق افتاد با کمبود امکانات بوبه‌رو بود و آیا این مشکل برطرف شده است یا نه عنوان کرد: برای اطفا حریق در ساختمان‌های بلند نیاز به تجهیزاتی به نام اسنوکر یا نردبان هیدرولیک ماشین آتش‌نشانی داریم.

وی با بیان اینکه اسنوکر نیاز به خودرو خاصی دارد که هزینه خرید آن بالا است اظهار کرد: این خودرو هنوز برای آتش‌نشانی آبادان خریداری‌ نشده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی آبادان تصریح کرد: در حال حاضر توانایی اطفا حریق را با توجه به امکانات موجود داریم و چنانچه اسنوکر ما نیز فراهم شود قابلیت اطفا حریق در ساختمان‌های بزرگ را نیز پیدا می‌کنیم.

وی گفت: اگر ساختمانی در شهر دچار حریق شود در حد توان می‌توانیم آن ر ا اطفا کنیم و اگر آن پله هیدرولیک را اگر داشته باشیم توانایی انجام عملیات در ساختمان‌های بلند را نیز پیدا می‌کنیم و فقط آن خودرو را نداریم و بقیه امکانات اطفا حریق وجود دارد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار