تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۱۴۰۵۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
داعش برای کشتار زنان و کودکان، به فتوای مفتی برجسته سعودی استناد کرد
منابع آگاه از استناد تروریست های داعش به فتوای مفتی برجسته سعودی برای کشتار زنان و کودکان از سرزمین خلافت خودخوانده خبر دادند.
داعش برای کشتار زنان و کودکان، به فتوای مفتی برجسته سعودی استناد کرد

به گزارش جماران ، منابع آگاه در داخل شهر موصل، مرکز استان مرزی نینوا در شمال غرب این کشور اعلام کردند که آن چه «دادگاه شرعی» داعش خوانده می شود، با صدور حکمی تاکید کرده که کشتار زنان و کودکان فراری از شهر مذکور به عنوان بخشی از سرزمین خلافت خوانده این گروهک تروریستی جایز است.

بر اساس این گزارش، منابع مذکور که نام آنها فاش نشده، در این باره تاکید کردند که دادگاه به اصطلاح شرعی داعش برای صدور حکم خود به فتوای «محمد بن صالح العثیمین»، ملقب به «ابن عثیمین»، مفتی وهابی برجسته سعودی استناد کرده که کشتار زنان و کودکان کافر را جایز دانسته است.

به گفته این منابع محلی، دادگاه شرعی داعش با تاکید بر این که حکم صادر شده در مورد تمامی افراد فراری از سرزمین خلافت ادعایی این گروهک تروریستی از جمله زنان و کودکان نیز صدق می کند، فراری ها را مرتد و کافر خوانده و خاطر نشان ساخته که منازل و دارایی های آنها باید مصادره شود و به تروریست هایی برسد که آن را در دست می گیرند.

لازم به ذکر است که ابن عثیمین یکی از مفتی های برجسته سلفی و وهابیت در عربستان بود که سال ها به عنوان خطیب مسجد الحرام در مکه مکرمه و عضو هیئت علمای بزرگ این کشور فعالیت می کرد، در سال ۱۹۹۴ میلادی از سوی ملک فیصل بن عبدالعزیز، پادشاه وقت سعودی نشان خدمت به اسلام را دریافت کرده و در سال ۲۰۰۱ در سن ۷۴ سالگی درگذشت.

مرجع / عصر ایران
:
:
:
آخرین اخبار