تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۴۱۵۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نیاز ساکنان مناطق برفگیر دزفول به آذوقه و لباس گرم
بارش برف در ارتفاعات کوهستانی سردشت و شهیون دزفول ساکنان این مناطق را غافلگیر کرده و مشکلاتی برای عشایر و روستائیان موجب شده است
بارش برف در ارتفاعات کوهستانی سردشت و شهیون دزفول ساکنان این مناطق را غافلگیر کرده و مشکلاتی برای عشایر و روستائیان موجب شده است.

معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول روز دوشنبه گفت:با توجه به بارش برف سنگین در ارتفاعات کوهستانی و سخت گذر دزفول و کاهش قابل توجه دما ، روز جمعه یک فروند بالگرد حامل 2 پزشک و چند نیروی خدماتی همراه با مقادیری آذوقه ،لباس ،پتو و دارو به منطقه دره کاید دزفول اعزام شد.

عبدالحسین پوررکنی افزود:با وجود ارسال این اقلام هنوز هم نیاز به پتو و آذوقه برای اهالی بخش شهیون دزفول احساس می شود و با توجه به درخواست اهالی تلاش می شود یک محموله دیگر از کمک های مورد نیاز به وسیله بالگرد یا خودروی مجهز به مناطق سردسیر و برفگیر دزفول اعزام شود.

وی گفت:در حال حاضر کلیه مسیرها و جاده های روستایی بخش شهیون وسردشت با کمک راه وشهرسازی بازگشایی شده و مقادیری آذوقه و پوشاک گرم توسط خودرو برای اهالی منطقه احمدفداله و دره کاید ارسال شده است.

وی اضافه کرد:لباس،پتو ودیگر اقلام موردنیاز نیز توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) تامین شده که بزودی بین اهالی بخش شهیون توزیع می شود.

پوررکنی به مشکل سرمازدگی محصولات کشاورزی دزفول نیز اشاره کرد و گفت:بر اثر سرمای شدید روزهای اخیر که در برخی موارد دمای هوا به صفر درجه سانتیگراد نیز کاهش یافت محصولات صیفی دزفول دچار سرمازدگی شدند که میزان خسارت در دست بررسی است.

محمدحسن خجسته کیا بخشدار شهیون دزفول نیز در این خصوص به ایرنا گفت:سرمای بی سابقه و برف مشکلاتی برای اهالی بخش شهیون دزفول به ویژه مناطق احمدفداله و دره کاید ایجاد کرده است.

وی افزود:مشکلات اخیر با حمایت هایی که از سوی دستگاه های متولی صورت گرفت تاحدی برطرف شده ولی اهالی منطقه همچنان تقاضای پوشاک،خوراک،چادر و پتو کرده اند که اقلام تقاضا شده با هماهنگی و همکاری معاونت عمرانی فرماندار به منطقه ارسال خواهد شد.

بخش شهیون دزفول با 200 روستا و پنج دهستان بیش از 15 هزار نفر جمعیت دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار