تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۴۲۰۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارد به استخوان کارگران گروه ملی فولاد رسید
کارکنان گروه ملی صنعتی فولاد ایران با توجه به تعیین مالکیت کارخانه، خواستار پرداخت حقوق و مطالبات خود هستند
کارکنان گروه ملی صنعتی فولاد ایران با توجه به تعیین مالکیت کارخانه، خواستار پرداخت حقوق و مطالبات خود هستند.

یکی از کارگران معترض گروه ملی صنعتی فولاد ایران به نمایندگی از سایرین با اشاره به تجمعات کارگران این کارخانه در روزهای اخیر در اهواز اظهار کرد: اصلی‌ترین خواسته کارگران پرداخت مطالبات به حق آن‌ها است که بیش از سه ماه به تعویق افتاده است و علی رغم صحبت‌های انجام گرفته در ماه‌های قبل، هیچ پرداختی به کارگران انجام نشده است.

وی افزود: در حال حاضر کارگران حقوق سه ماه یعنی آبان، آذر و دی خود را دریافت نکرده‌اند و با توجه به این‌که بهمن ماه نیز رو به اتمام است، وضعیت حقوق بهمن ماه کارگران نیز اصلا مشخص نیست و هیچ قول مساعدی برای پرداخت حقوق به کارگران داده نشده است.

این کارگر تصریح کرد: علاوه بر حقوق پرداخت نشده کارگران سنوات آن‌ها نیز از سال گذشته پرداخت نشده و این درحالی است که شرکت از پیمانکار قبلی پول را گرفته است اما پولی به کارگران پرداخت نکرده است.

وی با اشاره به اینکه مالکیت کارخانه مشخص شده است، گفت: کارگران بحران مالی دارند و کارد به استخوان آن‌ها رسیده است اما هیچ قولی برای پرداخت حقوق به آن‌ها داده نشده است.

این کارگر تصریح کرد: خطوط تولید کارخانه فعال هستند و کارگران کار می‌کنند و این مساله که به دلیل عدم تولید، توان پرداخت نداریم به هیچ عنوان صحیح نیست. مدیران عالی رتبه کارخانه اصلا در کارخانه حضور ندارند تا حتی مشکلات را از نزدیک ببینند و سوء مدیریت است که کارگران را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.

حدود 500 نفر از کارگران و کارکنان گروه ملی صنعتی فولاد ایران دو روز قبل در مقابل درب استانداری خوزستان و خواستار رسیدگی به وضعیت و پرداخت حقوقشان شدند. همچنین آن‌ها روز گذشته نیز در مقابل کارخانه به تجمع پرداختند تا به مشکلاتشان رسیدگی شود.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: گروه ملی فولاد
:
:
:
آخرین اخبار