تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۴۲۴۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پروتئین زیاد، دشمن قلب خانم‌های بالای 50 سال
نکته جالب‌تر این‌که خطر ابتلا به نارسایی قلبی در میان زنانی که از منابع گیاهی برای دریافت پروتئین استفاده می‌کنند، 200 درصد کاهش می‌یابد
گروهی از محققان بعد از مطالعه اخیرشان به یافته‌های تازه‌ای درباره سلامتی زنان دست پیدا کردند.

به گزارش عصر ایران به نقل از سلامتیسم، این مطالعه نشان می‌دهد زنانی که بعد از 50 سالگی از رژیم غذایی دارای پروتئین زیاد استفاده می‌کنند، با خطر بالای ابتلا به نارسایی قلبی مواجه می‌شوند.

گروهی از محققان بعد از مطالعه اخیرشان به یافته‌های تازه‌ای درباره سلامتی زنان دست پیدا کردند. این مطالعه نشان می‌دهد زنانی که بعد از 50 سالگی از رژیم غذایی دارای پروتئین زیاد استفاده می‌کنند، با خطر بالای ابتلا به نارسایی قلبی مواجه می‌شوند. گزارشی از این مطالعه در نشست سالانه انجمنن  قلب آمریکا ارائه شده است.

به‌گفته محققان، این خطر خصوصا زنانی را تهدید می‌کند که از گوشت قرمز به‌عنوان منبع اصلی دریافت پروتئین استفاده می‌کنند. نکته جالب‌تر این‌که خطر ابتلا به نارسایی قلبی در میان زنانی که از منابع گیاهی برای دریافت پروتئین استفاده می‌کنند، 200 درصد کاهش می‌یابد.

محققان در این مطالعه، وضعیت 104 هزار نفر از زنان 50 تا 79 ساله را از نظر رژیم غذایی روزانه و نمونه‌های ادرار بررسی کردند تا میزان مصرف پروتئین را در میان آنان با دقت بسیار بالایی ارزیابی کنند.

یافته‌های نهایی نشان دادند که خطر ابتلا به نارسایی قلبی در زنان بالای 50 سال، با استفاده از رژیم غذایی دارای پروتئین زیاد افزایش می‌يابد، حتی اگر تاثیر عوامل متعدد مثل سن، نژاد، بیماری فشار خون بالا، بیماری دیابت و بیماری عروق کرونر قلب در نظر گرفته شود.
:
:
:
آخرین اخبار