تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۱۴۲۶۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران:
استفاده از تلفن همراه توسط دانش آموزان حریم خصوصی در مدرسه را از بین می برد
استفاده از تلفن همراه در مدارس زیاد شده است و این موضوع باعث شده که حریم خصوصی در بین دانش آموزان در مدارس از بین برود
رئیس انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران گفت: استفاده از تلفن همراه در مدارس زیاد شده است و این موضوع باعث شده که حریم خصوصی در بین دانش آموزان در مدارس از بین برود.

بختیار شعبانی ورکی چهارشنبه در هشتمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران در سالن شهید مطهری دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: امروزه استفاده از ابزار دیجیتال در زندگی مردم به ویژه در قشر دانش آموز بسیار زیاد شده و ارتباط با طبیعت و روابط اجتماعی را دستخوش تغییر کرده است.

وی گفت: آمار استفاده از تلفن همراه در بین دانش آموزان کشور رو به افزایش است ، دنیای مجازی جزئی از زندگی مردم شده و آموزش دانش آموزان و زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است.

این استاد دانشگاه فردوسی مشهد درادامه افزود: در دنیای دیجیتال یادگیری دیگر توسط مدرسه نیست و سبک های یادگیری در مدرسه نیز متاثر ازاین تحول تکنولوژیک تغییر کرده است.

رئیس انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران با اشاره به موضوع این همایش با عنوان آموزش مداوم بیان کرد: آموزش مداوم یک کالای لوکس نیست و مردم را باید با شرایط جدید تعلیم و تربیت آشنا کرد.

وی تصریح کرد: معلم ها باید با سبک جدید آموزش که با فضای دیجیتال آمیخته شده آشنا شوند و این سبک را به کار گیرند، امروزه آموزش و تعلیم تنها توسط معلم ها به دانش آموزان منتقل نمی شود.

شعبانی ورکی اظهار کرد: باید از پتانسیل آموزش و پرورش استفاده کرد، رویکرد این نهاد برای تعلیم و تربیت باید تغییر کند و همسو با پیشرفت دنیای مجازی به آموزش دانش آموزان دراین زمینه نیز توجه شود.

درادامه این همایش معاون اموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: وابستگی و نداشتن استقلال فکری، فروریختن را نزدیک می کند، برای داشتن استقلال باید توانمند باشیم.

عبدالله پارسا با بیان اینکه اندیشیدن مداوم است لذا آموزش نیز باید همیشگی و پیوسته باشد، گفت: اندیشه های سست کاهنده است، نیرومندی در اندیشه استواری می آورد و نیرومندی در اندیشه هم آموزش لازم دارد.

هشتمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران در دانشگاه شهید چمران اهواز با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه های مختلف کشور چهارم و پنجم اسفند در حال برگزاری است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار