تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۱۴۲۷۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرمایه گذاری بیش از 105 میلیون دلاری در منطقه آزاد اروند
معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند گفت:پس از اجرای توافق نامه ایران با گروه 5+1، 105 میلیون و 31 هزار دلار سرمایه خارجی در این منطقه جذب شده است
معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند گفت:پس از اجرای توافق نامه ایران با گروه 5+1، 105 میلیون و 31 هزار دلار سرمایه خارجی در این منطقه جذب شده است.

محمدرضا معتمدی روز شنبه افزود: این سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله صنعت، احداث نیروگاه بادی، شیمیایی، بازرگانی، پلیمری، صنایع غذایی و تولید تراکتور بین شرکت هایی از آلمان، عراق، کویت، چین، انگلستان، اتریش، امارات متحده عربی، فرانسه هند، ترکیه و پاکستان در منطقه آزاد اروند جذب شده است.

وی اظهار داشت:برخی از شرکت های سرمایه گذار در منطقه آزاد اروند در حال تامین و اجرای زیرساخت های لازم برای تولید و برخی نیز در حال فعالیت و تولید هستند که برای تعداد قابل توجهی از جوانان بومی منطقه به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این شرکت ها شغل ایجاد شده است.

معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند همچنین از جذب 35 هزار و 585 میلیارد ریال سرمایه داخلی از فروردین ماه سال 1393 تا دیماه سال جاری در این منطقه خبر داد و گفت:این میزان سرمایه گذاری در بخش های صنایع شیمیایی، برق و الکترونیک، صنایع غذایی، بازرگانی، سلوزی و چوب، خدمات لجستیکی، خدماتی و مونتاژ آمبولانس محقق شده است.

معتمدی تصریح کرد: این شرکت ها در شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر در حال فعالیت و تولید و برخی نیز در حال آماده کردن زیر ساخت ها هستند.

منطقه آزاد اروند در شمال غربی خلیج فارس و جنوب غربی استان خوزستان در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر با وسعت بیش از 173کیلومترمربع در محل تلاقی اروند رود و کارون واقع و دارای مرز مشترک با کشورهای عراق و کویت است.

این منطقه بر اساس طرح جامع تهیه شده شامل سه بخش اصلی شهرکهای صنعتی خرمشهر و آبادان، شلمچه و جزیره مینو است از کل مساحت اراضی این منطقه 8600 هکتار به فعالیتهای صنعتی و 4800 هکتار به سایر بخش‌ها در زمینه بازرگانی گردشگری و اداری و 3800 هکتار به بخش‌های بندری، انبارداری و و ترانزیت اختصاص یافته‌است.

وجود آب شیرین فراوان و رودهای بهمنشیر، کارون و اروند و امکانات دیگر مانند حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی به داخل و خارج کشور و فرودگاه آبادان و فاصله کم با کشورهای همجوار از مزیت‌های منطقه آزاد اروند است.

منطقه آزاد اروند در نیمهٔ دوم سال 1382 به تصویب رسیده‌است و با وسعتی بالغ بر 17٫200 هکتار بزرگترین منطقهٔ آزاد تجاری وصنعتی کشور است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار