تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۴۳۰۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
'آوای باد' به تئاتر شهر آبادان رسید
اجرا خوانی 'آوای باد' به کارگردانی مهدی صفی آبادی از امروز سه شنبه به مدت دو شب در تئاتر شهر آبادان اجرا می‌شود
اجرا خوانی 'آوای باد' به کارگردانی مهدی صفی آبادی از امروز سه شنبه به مدت دو شب در تئاتر شهر آبادان اجرا می‌شود.

مهدی صفی‌آبادی کارگردان نمایشنامه 'آوای باد' روز سه شنبه اظهار کرد:در این اثر نمایشی نمایشنامه خوانی 'آوای باد' نوشته حمید ابراهیمی اجرا می‌شود.

وی با بیان این که داستان این نمایشنامه در واقع روایت نویسنده از کربلا است، افزود:داستان این نمایش قصه مردی است که در شب شهادت امام حسین (ع) از کربلا برگشته است و حالا زنش که از عاشقان آن حضرت است رو در رویش می‌ایستد و همین باعث کشته شدن هر دوی آنها می‌شود.

این کارگردان درباره شیوهنمایشنامه خوانی در این کار نیز گفت:اجراخوانی شیوه جدیدی در فضای نمایش‌نامه خوانی است که یک گام از نمایشنامه خوانی جلوتر است.

وی توضیح داد:در اجراخوانی میزانسن، دکور و موسیقی وجود دارد علاوه بر این روخوانی از نمایشنامه انجام نمی‌شود بلکه نمایشنامه از برخوانی می‌شود و مخاطب اِلمان‌های نمایشنامه را در دکور مشاهده می‌کند.

این اجرا از سوی گروه تئاتر آزادگان به سرپرستی حسین محمدی دهم و یازدهم اسفند در تئاتر شهر آبادان اجرا می‌شود و آمنه پور حسینی، آرزو عتابی، پژمان مهراب پور، علی دورقی از اجراخوانان این نمایشنامه هستند.

صفی‌آبادی پیش از این اجراخوانی 'آوای باد' را در چندین جشنواره از جمله جشنواره 'ما رایت الا جمیلا' در قزوین، جشنواره تعزیه خوزستان و جشنواره دانشجویی کشور شرکت داده است.

وی در کارنامه خود اجرا خوانی نمایشنامه‌های 'نگین'، 'چشم‌هایت را ببند'، 'برای آخرین بار' و 'مرده‌شور' را در کارنامه خود دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار