تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۱۴۳۵۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل گمرک خرمشهر عنوان کرد:
لزوم تامین زیرساخت ها برای واردات از مرز شلمچه
مرز شلمچه به عنوان یک مرز بین المللی شناخته شده و با ایجاد امکانات لازم از سوی گمرک در شلمچه، این منطقه به عنوان مرز مبداء برای واردات باشد
مدیر کل گمرک خرمشهرگفت: مرز شلمچه به عنوان یک مرز بین المللی شناخته شده و با ایجاد امکانات لازم از سوی گمرک در شلمچه، این منطقه به عنوان مرز مبداء برای واردات باشد.

عارف باوی در حاشیه جلسه بررسی مشکلات مرزی شلمچه در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر با اشاره به اعطای کد واردات به مرز شلمچه اظهار کرد: مرز شلمچه به عنوان یک مرز بین المللی شناخته شده و امید است با ایجاد امکانات لازم از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران در شلمچه این منطقه به عنوان مرز مبداء برای واردات باشد.

وی گفت: علاوه بر تامین زیر ساخت ها در مرز شلمچه نیاز به ایجاد اداره استاندارد، بهداشت، قرنطینه، صنعت، معدن و تجارت در این پایانه مرزی است تا بتوان خدمات مطلوب را به تجار ارائه کرد.

مدیر کل گمرک خرمشهر با بیان اینکه وظیفه ذاتی ما توسعه صادرات و خدمت به صادرکنندگان کالا است، گفت: گمرک خرمشهر تمام قد برای خدمات رسانی به صادرکنندگان در گمرک شلمچه در همه اوقات حتی در ایام تعطیلات نوروزی آمادگی دارد.

باوی با بیان اینکه صادرات سوخت از مرز خرمشهر انجام نمی شود به اعطای سهمیه صادرات سوخت به مرزنشینان خبر داد و گفت: هنوز صادرات سوخت از مرز شلمچه انجام نشده است اما بخشنامه ای برای صادرات سوخت از سوی تعاونی های مرزنشینان در شعاع ۲۰کیلومتری صادر شده و منتظر بخشنامه تکمیلی از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستیم تا طبق این بخشنامه عمل شود.

وی اظهار کرد: در صورت انتشار بخشنامه تکمیلی از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سال جدید صادرات سوخت از گمرک شلمچه انجام می شود.

مدیر گمرک خرمشهر از فعالیت گمرک خرمشهر در ایام نوروز خبر داد و گفت: وظیفه ذاتی گمرک توسعه صادرات و خدمت به صادرکنندگان کالا است. گمرک خرمشهر نیز آمادگی دار به صورت تمام قد به صادرکنندگان در گمرک شلمچه در همه اوقات حتی در ایام تعطیلات نوروزی خدمات رسانی کند.

وی افزود: کارکنان گمرک در ایام نوروز به صورت نوبتی در مرز شلمچه حضور دارند و به صادرکنندگان خدمت رسانی می کنند.

باوی  از تامین نیروی انسانی در مرز شلچه خبر داد و گفت: بر اساس بخشنامه گمرک، مشکل تامین نیروی ارزیاب و کارشناس گمرکی در پایانه مرزی شلمچه در آینده نزدیک حل می شود.

وی اظهار کرد: برخی افراد به صورت داوطلبانه مایل به خدمت در مرز شلمچه هستند و علاوه بر این افراد ، افراد شاغل در گمرک سایر نقاط کشور که حکم ماموریت در شلمچه را دارند در سال آینده در گمرک شلمچه حضور می یابند.

مدیر کل گمرک خرمشهر  با اشاره به ساعات کاری گمرک عراق به عنوان یکی از مشکلات مرز شلمچه ، بیان کرد: ساعت کاری گمرک کشور عراق مشکلات خاص خود را دارد اما این مشکلات کار صادرات در مرز شلمچه را متوقف نمی کند.

وی قطع سامانه امور گمرکی را نیز یک امر طبیعی دانست و گفت:  قطع سامانه امور گمرکی امری طبیعی است که گاهی اتفاق می افتد اما قطعی سامانه هیچ گونه خللی در امر صادرات در مرز شلمچه ایجاد نمی کند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار