تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۱۴۵۰۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حیدری خبرداد:
تسریع در توسعه زیرساخت‎های عمرانی و تجهیزاتی ورزش خوزستان در سال جاری
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان این که دیگر وقت آن رسیده است که به دنبال تقویت اقتصاد در ورزش باشیم، از تسریع در توسعه زیرساخت های عمرانی و تجهیزاتی ورزش استان در سال جاری نسبت به گذشته خبر داد
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان این که دیگر وقت آن رسیده است که به دنبال تقویت اقتصاد در ورزش باشیم، از تسریع در توسعه زیرساخت های عمرانی و تجهیزاتی ورزش استان در سال جاری نسبت به گذشته خبر داد.

افشین حیدری در نشست با روسای هیات‌های ورزشی استان که روز یک‌شنبه در محل اداره‌کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان فرصت از دست دادن و ساکت ماندن را ندارد، بنابراین موظف هستیم که از تمام تجربیات و داشته‌های کیانی زاده و نفرات قبل از او استفاده کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: در این جلسه حرف‌ها و درد دل‌های روسای هیات‌های ورزشی را شنیدیم و باید بگویم امروز می‌خواهیم در خصوص فصل تازه‌ای در ورزش خوزستان و همچنین تحول در آن صحبت کنیم؛ تحولی که قرار است با کمک شما روسای هیات‌های ورزشی اتفاق بیافتد. پشت این درب خانواده‌های زیادی هستند که چشم‌انتظار اقدامات ما هستند و ما می‌خواهیم برای آینده ورزش استان کار کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: هر کمبود و کاستی که در گذشته بود، تمام شد و اکنون می‌خواهیم برنامه‌ریزی کنیم و فصل جدیدی را در ورزش خوزستان آغاز کنیم و می‌خواهیم افق نگاهمان را در ورزش ارتقا دهیم. متاسفانه در برخی شهرستان‌ها نواقص و کمبودهای بسیاری وجود دارد. همچنین از نظر نرم‌افزاری انتظارات بیشتری از این شهرستان‌ها داشتیم، در حالی که در این بخش هم ضعیف هستیم.

وی بیان کرد: وقتی به جای‌جای ورزش خوزستان نگاه می‌کنیم، استعدادهایی هستند که می‌آیند و می‌روند، چرا‌که نتوانسته‌ایم بستر لازم را فراهم کنیم و آن‌ها را به تاریخ ورزش استان سنجاق کنیم. ما باید آن‌قدر خوب عمل کنیم که نگاه جامعه و به ویژه مدیریت تصمیم‌گیرنده در استان متفاوت باشد. باید بگویم ورزش تنها یک اداره‌کل نیست، چراکه جامعه مخاطب آن گسترده است.

حیدری عنوان کرد: چیزهایی که امروز در این جلسه از شما روسای هیات‌های ورزشی شنیدم، موارد ساده و پیش پا افتاده هستند و می توان آن‌ها را به‌راحتی حل کرد و باید بگویم اولین چیزی که ما را موفق می‌کند، فضای امید است و وقتی امید داشته باشیم، نوآوری هم بروز پیدا می‌کند و می‌توانیم درهای جدیدی را به روی ورزش باز کنیم.

وی خاطرنشان‌کرد: اتفاقات خوبی در برنامه ششم توسعه به لطف تدبیر دولت و نمایندگان مجلس افتاده است و اکنون نوبت ما است که سهم مان را از این فرصت‌ها برداریم. مدتی پیش که با وزیر ورزش جلسه‌ای داشتیم، یکی از دوستان درخواست داشت که وزیر اعتباری را به آن‌ها با توجه به این که احشام، چمن‌های آن‌ها را خورده است، اختصاص دهد که آقای وزیر در جمله‌ای بسیار زیبا گفت "وقتی سطح توقعات ما این قدر باشد، قطعا نمی‌توانیم در ورزش کاری انجام دهیم". به هر حال ما هستیم که امکانات و شرایط را برای ورزشکاران فراهم می‌کنیم، آن هم به شرطی که چشم‌اندازی درست و برنامه‌ای هدفمند داشته باشیم. باید بگویم زمان سنتی کار کردن، گذشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان عنوان کرد: برخی هیات‌ها کارهای خوبی انجام می‌دهند که البته باید هدفمند و سازمان‌دهی شوند. مجموعه اداره‌کل ورزش و جوانان استان نیز تلاش می‌کند که ان‌شاءالله در سال جدید ملاک‌مان برنامه‌محور بودن و با برنامه حرکت کردن باشد.

وی بیان کرد: دیگر وقت آن رسیده است که به دنبال تقویت اقتصاد در ورزش باشیم. وزیر هم اعلام کرده است که به‌زودی بخشی را در چارت وزارت ورزش تحت عنوان "اقتصاد ورزش" ابلاغ خواهد کرد و ما هم این بخش را در اداره‌کل ورزش و جوانان به‌زودی راه‌اندازی می‌کنیم. امروز باید به این باور برسیم که باید شرایط را تغییر دهیم.

حیدری خاطرنشان‌کرد: ما قلک هیچ فدراسیونی نیستیم و اگر میزبانی جهانی و بین‌المللی را تقبل کنیم، به خاطر ایجاد فرصت برای ورزشکاران خوزستانی است و اگر خروجی نداشته باشد، قطعا نمی‌پذیریم که چنین برنامه‌هایی در استان انجام دهیم. همچنین وقت آن رسیده است که از کمبودها با استفاده از ظرفیت استان، خارج شویم.

وی با اشاره به مشکلات هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان خوزستان، گفت: ساخت سه مجموعه به صورت هم‌زمان در استان‌های خوزستان، فارس و اصفهان برای جانبازان و معلولان آغاز به کار کرد که فارس و اصفهان به اتمام رسید ولی در خوزستان به این صورت نشده است و هنوز جانباز و معلول ما جایگاهی مناسب برای تمرین ندارد. بسیار زشت است که استانی که چرخ اقتصاد کشور را می‌چرخاند، هنوز در ابتدایی‌ترین مسایل مانده است و چرا به اینجا رسیده‌ایم؟ باید این موضوع را بررسی کنیم ولی این بررسی و کمبودها نباید ما را متوقف کند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: امسال در برنامه ششم توسعه موضوع ارزش افزوده به‌عنوان سهم ورزش مطرح است که اعتبار آن برای استان خوب است ولی قرار نیست این اعتبار را بی‌برنامه هزینه کنیم، ضمن این‌که قرار نیست این اعتبار ما را از بخش خصوصی غافل کند.
 
وی عنوان کرد: همچنین هدفگذاری که امسال در نشست‌های رو در رو با هیات‌های ورزشی داریم، به این دلیل است که می‌خواهیم در خصوص کارهای جدید صحبت کنیم و مطمئن باشید امسال نسبت به سال گذشته، از نظر امکانات متفاوت خواهیم بود، چراکه در حال برنامه‌ریزی هستیم. ما پولی از دستگاه‌ها نمی‌خواهیم و سراغ تمام مدیرانی می‌رویم که تعهدات اجتماعی خود را نسبت به جامعه انجام دهند و ورزش محیطی است که همه باید در آن سهیم باشند. طی جلسه‌ای که با مدیرکل صدا و سیمای استان داشتیم هم قرار شد طی برنامه‌ای زنده، مدیری را که برای ورزش خوزستان هزینه می‌کند به جامعه معرفی کنیم. ورزش محیطی است که توسعه پایدار را به همراه خواهد داشت و اگر امروز جامعه مدیریتی استان برای کمک به ورزش تصمیم نگیرد، باید سرانه فضای زندان‌ها را افزایش دهد، به‌دنبال تخت اضافه در بیمارستان‌ها و به دنبال تشکیل جلساتی خاص برای حل ناهنجاری‌ها باشد. پس اگر وقت بگذاریم، قطعا موفق خواهیم بود.

حیدری با بیان این‌که موفقیت در سایه برنامه‌ریزی و هدفگذاری صحیح و همچنین ارتباط مستمر به دست می‌آید، گفت: ما قصد داریم تعداد جلسات رو در رو با روسای هیات‌های ورزشی را افزایش دهیم و به همین دلیل هر سه ماه یکبار چنین جلساتی را برگزار خواهیم کرد. این را هم بگویم من رییس هیاتی نمی‌خواهم که برای حرف زدن با او، التماس کنم. این اصلا قابل پذیرش نیست، پس یا مسوولیتی را نپذیرید یا اگر پذیرفتید محکم پای کار باشید.

وی با اشاره به بازدید چند روز گذشته خود از هیات ژیمناستیک خوزستان، عنوان کرد: گزارشی از یکی از مراکز نظارتی به دست ما رسید و دیدیم که فضا بسیار بد است و با روح پهلوانی و مسایل اخلاقی خیلی فاصله دارد و من از رییس هیات خواستم که این فضا را مسدود کند که متاسفانه هنوز انجام نداده است و من به‌عنوان مدیرکل ورزش و جوان استان نمی‌پذیرم که کاری را بگویم و انجام نشود. به هر حال اخلاقیات از توسعه ورزش برای ما مهم‌تر است.
 
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خطاب به روسای هیات‌های ورزشی که در این نشست حاضر نشده بودند هم گفت: از این به بعد خود روسای هیات‌ها باید حضور داشته باشند و اگر قرار نیست بیایند باید به‌طور کتبی به ما اعلام کنند، چراکه قرار است صریح و بی‌پرده با هم صحبت کنیم و انتظارم این است که رییس هیات هم حرمت بگذارد.

وی بیان کرد: اگر ما کار اصولی و اساسی در هیات‌ها ببینیم، مطمئن باشید جهت دفاع از آن‌ها برابر وزارت هم می‌ایستیم. ما خودمان یک وزارتخانه هستیم و باید مشکلات‌مان را حل کنیم. امسال نسبت به سال‌های گذشته توسعه زیرساخت‌های عمرانی و تجهیزاتی ما به ویژه از نظر تجهیز هیات‌ها سرعت بیشتری خواهد گرفت. استفاده از منابع بانکی و تسهیلات، فرصت جدیدی است که تا به امروز شاید خوب تعریف نشده بود و در احیا و کمک به بازسازی هیات‌ها این کار را انجام خواهیم داد. ساختمانی نیمه‌کاره داریم و من خودم شرمنده هیات‌ها هستم که شرایط خوبی از نظر دفتر کار ندارند و برخی هیات‌ها نیز تنها در یک مُهر خلاصه شده‌اند که این بسیار بد است. امسال در برنامه هدفگذاری به هیات‌ها می‌گوییم، در حوزه سخت‌افزاری چه انتظاری از ما دارید.

حیدری گفت: همچنین در برنامه داریم که با سازمان میراث فرهنگی و شهرداری‌ها تفاهم‌نامه‌هایی منعقد کنیم. امسال برنامه هدفگذاری ما متفاوت‌تر است. همچنین ماده 53 یک ظرفیت است و برای آشنایی بیشتر هیات‌ها، در این زمینه کارگاه آموزشی برگزار می‌کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار