تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۱۴۵۵۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس اتحادیه دامداران خوزستان گلایه کرد:
کارخانه‌های لبنی بهای شیر را با تاخیر پرداخت می‌کنند
شرکت‌های شیر پول دامداران را به موقع پرداخت نمی‌کنند و این مساله باعث گلایه دامداران استان شده است
رئیس اتحادیه دامداران خوزستان گفت: شرکت‌های شیر پول دامداران را به موقع پرداخت نمی‌کنند و این مساله باعث گلایه دامداران استان شده است.

عبدالخالق سبحانی اظهار کرد: اگر مسئولین به شرکت‌های شیر توجه کنند تا شیر دامداران نقدی خریداری شود، مشکل دامداران استان حل خواهد شد.

وی افزود: دامداران استان شیر تولیدی خود را به کارخانه‌های شیر می‌فروشند اما کارخانه‌های لبنی، بهای شیر را بین 2 تا 7 ماه بعد پرداخت می‌کنند و این مساله باعث نارضایتی دامداران استان شده و امیدواریم کارخانه‌های لبنی نسبت به پرداخت به موقع وجوه دامداران اقدام کنند.

سبحانی تصریح کرد: به دلیل این‌که دامداران نقدینگی مناسبی ندارند، برای تهیه نهاده‌های مورد نیاز دا‌م‌های خود، وام با بهره بالا از بانک‌ها دریافت می‌کنند و این مسأله منجر به بروز مشکلات فراوانی برای آن‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت‌های لبنی به موقع پول دامداران را نمی‌دهند اما دامداران مجبور هستند نهاده‌های مورد نیاز خود را نقدی خریداری کنند و باید به این مساله رسیدگی شود.

سبحانی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که اکنون در فصل برداشت محصولات مانند گندم و جو هستیم دامداران در بحث تامین علوفه مشکلی ندارند اما امیدواریم شرکت پشتیبانی امور دام با اقداماتی که انجام می‌دهد، علوفه مورد نیاز دامداران را بری فصلی که علوفه در بازار کم است، ذخیره‌سازی کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار