تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۱۴۵۵۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان:
زیرساخت‌های ورزش خوزستان بیمار هستند
متاسفانه زیرساخت‌های ورزش استان بسیار بیمار هستند و حل مشکلات آن از تزریق یک مُسکن و کارهای کوچک گذشته است و باید برای ورزش خوزستان فکر اساسی کرد
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: متاسفانه زیرساخت‌های ورزش استان بسیار بیمار هستند و حل مشکلات آن از تزریق یک مُسکن و کارهای کوچک گذشته است و باید برای ورزش خوزستان فکر اساسی کرد.

افشین حیدری در نشست با روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستانی که امروز (دوشنبه) در محل اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه باید بگویم زیرساخت‌های ورزش استان بسیار بیمار هستند و حل مشکلات آن از تزریق یک مُسکن و کارهای کوچک گذشته است و باید برای ورزش خوزستان فکر اساسی کرد. من در هر فرصتی که پیدا کردم، کلامم با جامعه این بوده است که تلاش می‌کنیم یک فصل جدید را در ورزش استان آغاز کنیم.

وی با بیان این‌که قبول دارم مشکلات، کمبودها و نواقص آنقدر زیاد است که اگر بخواهیم یک دفتر بنویسیم، دفتری پر غصه و طولانی خواهد بود، گفت: خیلی از مشکلات در حوزه هیات‌ها، نحوه ارتباط گیری و مسایل دیگر است که همه این‌ها قابل حل است و ما باید به سراغ کارها و اتفاقات بزرگ برویم؛ یک جامعه جوان و ورزشکار منتظر فعالیت و حرکت ما است و بپذیرید که شما روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها، نبض جامعه هستید و اگر نتوانید به خوبی سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و پیگیری کنید، نبض شهرستان دچار آسیب می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: کار ما مکمل صدا و سیمای خوزستان است و باید بگویم کار ما مانند اورژانس است که اگر خوب عمل نکنیم، فاجعه انسانی رخ می‌دهد و شاید برخی استعدادها و نخبه‌های ورزش را از دست بدهیم. به هر حال نباید سرعت‌مان متوقف شود و باید با پویایی و امید شروع به برنامه‌‌ریزی کنیم.
 
وی خاطرنشان‌کرد: نمی‌پذیریم که رییس اداره‌ای فقط از مشکلات و نداری‌ها حرف بزند، چرا که خود من در سفر به شهرستان‌ها، مشکلات را دیده‌ام و باید بگویم برخی مشکلات به خاطر عدم استفاده از خلاقیت بوده است. باید کاری کنیم که نسلی که امروز با ما در حرکت است، با شخصیت بار بیاید، چرا که در غیر این صورت تاوان آن را باید در جامعه ببینیم.

حیدری بیان کرد: در استان خوزستان همه چیز وجود دارد و مهم این است که چطور می‌خواهیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. مدیر به کسی می‌گویند که برنامه‌ریزی، راهکار و خلاقیت داشته باشد و در نهایت بتواند از تمام ظرفیت‌ها بهره ببرد.

وی افزود: 271 پروژه نیمه‌تمام در استان داریم که به مبلغ 211 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند. در برخی شهرستان‌ها یک سالن ورزشی موجود است که ساخت آن 22 سال به طول انجامیده است و سوال من این است که آیا این مشکل اعتبار است؟ من می‌گویم برخی موارد به تدبیر ما بر می‌گردد. ما در برنامه‌های‌مان به طرح آمایش نگاه نکردیم و متاسفانه از ظرفیت بخش خصوصی هم به خوبی بهره نبردیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: ما برابر جامعه تکلیف داریم و نباید تکلیف‌مان را فراموش کنیم. به هر حال باید برنامه‌ها برای بخش‌های مختلف ورزش و جوانان مشخص شوند. مدیر ورزش یک شهرستان، نقطه امید نسل جوان است، پس همه باید برنامه و همت داشته باشیم. همچنین روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستانی باید از فرمانداران و شهردارها جلوتر باشند و طرح داشته باشند؛ صفر تا صد ورزش جوانان با ما است.

وی با بیان این‌که هدف ما صندلی پر کردن نیست، عنوان کرد: اگر برای ادامه کار مدیری به نتیجه برسیم که او باید برکنار شود، حتی به هر کسی هم که وصل باشد این کار را انجام می‌دهم. پس اختیارم را با کسی تقسیم نمی‌کنم، چرا که وظیفه من کنترل امور است. باید بگویم ورزش به صورت جزیره‌ای به جایی نمی‌رسد.

حیدری خطاب به روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها، گفت: اگر با هیاتی از استان به مشکل برخوردید حتما به ما بگویید تا جلسه‌ای برگزار شود و کار کارشناسی صورت بگیرد. همچنین با توجه به این‌که انتخابات شوراها را هم در پیش داریم، مواظب باشید جایگاه‌تان آسیب نبیند و از کسی جانبداری نکنید، البته مردم را به حضور در انتخابات تشویق کنید.

وی عنوان کرد: یکی از مواردی که در ورزش استان به دنبال آن هستیم، شان و جایگاه ورزش بانوان است. پس باید در برنامه‌ها جایگاه ورزش بانوان و فضای ورزشی آن‌ها مشخص شود. همچنین روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستانی اگر در کار پیمانکاران پروژه‌های ورزشی مشکلی مشاهده کردند، حتما به ما اطلاع دهند تا بررسی کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: همانطور که اگر مدیری موفق عمل کند، مورد تشویق قرار می‌گیرد، مدیری هم که ساز و کار اداری برایش فرقی نمی‌کند، تذکر دریافت می‌کند. ان‌شاءالله امسال کمی متفاوت خواهد بود و اعتبارات و نگاه خوب استاندار و معاونین او و همچنین سازمان برنامه و بودجه استان بسیار به ما کمک می‌کند. ما امسال می‌خواهیم در ماده 27 صدم درصد یک رکورد در کشور داشته باشیم و در این راستا همه باید کمک کنند.

ابراهیم نصیری، معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان نیز در این جلسه، اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه ظرفیت‌های خوبی دیده شده است که چشم ما به ماده 27 صدم درصد ارزش افزوده است و باید پیگیر ظرفیت‌های قانونی و سهم شهرستان‌ها باشیم. همچنین هزینه‌ها از محل وصول ظرفیت‌های قانونی، باید هدفمند و با برنامه صرف شوند تا شاهد فرصت‌سوزی و هدر رفتن هزینه‌ها نباشیم.

وی خطاب به روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستانی، گفت: امسال را به عنوان یک سال خوب و با برنامه، پیش‌بینی کنید و با ایجاد خلاقیت و نوآوری و همچنین با وجود ظرفیت‌های قانونی، به دنبال ایجاد تحول در ورزش شهرستان‌ها باشید.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان عنوان کرد: امسال دستور کار ما این است که با همکاری شهرستان‌ها و با تولید فکر و استفاده از پیشنهادات و نظرات، کار جدیدی برای ورزش خوزستان انجام دهیم. آقای حیدری از شروع کار خود برای بررسی شهرستان‌ها و رسیدن به تصمیمات صحیح، به بعضی از شهرستان‌ها سفر داشته و کار را میدانی مشاهده کرده است؛ پس حرکت رو به جلو شروع شده و شاهد تغییرات معناداری در ورزش خوزستان هستیم.

وی گفت: هدف ما برنامه‌ریزی و حضور مقتدرانه استان خوزستان و کشور در بازی‌های آسیایی و پارآسیایی 2018 و المپیک و پارالمپیک 2020 است.
 
نصیری بیان کرد: در زمینه درآمدزایی ماده 88 در سال 93، 460 میلیون تومان درآمد داشتیم که در سال 95 با همکاری روسای شهرستان‌ها، این درآمد به یک میلیارد و 300 میلیون تومان رسید که بالای رشد دو برابری داشتیم و این مهم حاصل یک اراده جمعی بوده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار