تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۱۴۷۳۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش 3.4 درصدی عملیات تخلیه وبارگیری در سال 95 در بندرآبادان نسبت به سال 94
سال 95 در مجموع 14هزار و 880 تن کالا از این بندر تخلیه و بارگیری شد در حالی که این میزان در سال قبل آن، 14 هزار و 660 تن بود
مدیر بنادر و دریانوردی آبادان با بیان افزایش 3.4 درصدی میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر آبادان طی سال 95 نسبت به سال 94، گفت:سال 95 در مجموع 14هزار و 880 تن کالا از این بندر تخلیه و بارگیری شد در حالی که این میزان در سال قبل آن، 14 هزار و 660 تن بود.

رضا سفاری در حاشیه بازدید خبرنگاران از بندر آبادان با گرامی داشت سالروز آزادسازی خرمشهر، افزود: آمارهای صادراتی دو ماهه نخست سال جاری حاکی از افزایش 6.4 درصدی کالا از بندر آبادان است و این نشان می دهد که تولید در داخل کشور با افزایش مواجه شده است.

وی با بیان اینکه در مقابل، میزان واردات کالا از بندرآبادان 27.8 درصد کاهش داشته است، اظهارداشت:فروردین ماه امسال در مقایسه با فروردین ماه سال گذشته میزان صادرات کالا از این بندر رشد 64.5 درصدی داشته است.

سفاری در بخش دیگری از سخنانش با بیان توسعه گردشگری دریایی در حوزه بندر آبادان یادآورشد:خوشبختانه گردشگری دریایی در بندر آبادان در سال 95 نسبت به سال 94 از رشد 143درصد برخوردار شده که هموطنان و کاروانهای راهیان نور از جزایر اطراف بندر آبادان بازدید کردند.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان بیان کرد:امسال با راه‌اندازی ترمینال مسافری این بندر خط مسافری دریایی آبادان- کویت راه اندازی می شود و تنها از 20 اسفند ماه سال 95 تا 25 فروردین ماه 96 یکهزار و 447 سفر دریایی از طریق بندر آبادان انجام شد که دو شناور ناجی نیز همواره این گردشگران را همراهی می کردند در حالی که در سال 94 در این مدت تنها 360 سفر دریایی انجام شده بود.

به گفته وی، بندر آبادان به عنوان یکی از بنادر تجاری در جنوب‌ غربی ایران از جایگاه مهمی برخوردار است که در سال 1347 به بهره برداری رسیده و در زمان جنگ تحمیلی صدمات زیادی دید اما پس از دوران دفاع مقدس در سال 1371 زیر ساخت های دوباره بازسازی شد.

وی با بیان اینکه مجموعه بندری آبادان، اروند کنار و چوئبده نیز در زیر مجموعه بنادر و دریانوردی آبادان فعال هستند، گفت:احداث اسکله شماره 1 بندر آبادان با ظرفیت یکهزار تن با اعتباری معادل 40 میلیارد ریال و لایروبی اسکله بندر آبادان برای پهلوگیری کشتی های بزرگ تا عمق 6 متر از مهمترین پروژه های بندر آبادان بوده است .

سفاری اظهارداشت:در بندر چوئبده اسکله یکهزار تنی آن با اعتباری معادل 90 میلیارد ریال تکمیل شده است و ساخت انبارهای مسقف در بند ر آبادان با اعتباری 16 میلیارد ریالی از دیگر پروژه های مهم بندر آبادان بوده است.

وی، ساخت منطقه نفتی 50 هزار تنی اروند کنار را یکی از مهم ترین پروژه های بندری این منطقه اعلام کرد و گفت:ساخت این پروژه توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد و آماده سازی اسلکه ناجی و تهیه طرح جامع بندر آبادان از پروژه های مهم در دست اقدام این بندر است.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان همچننی با تشریح ظرفیت فعلی بندر آبادان گفت:هم اکنون ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر آبادان بیش از 700 هزار تن در سال است.

سفاری به کمبود محل توقف شناورهای دریایی در بندر آبادان اشاره کرد و افزود:برای توقف این کشتی ها محلی خارج از بندر آبادان در نظر گرفته شده است، تا پس از تخلیه کالاهای کشتی ها در بندر آبادان، شناورها به این منطقه منتقل شوند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار