تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۱۴۸۰۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شوشتر میزبان اولین سوگواره تعزیه «محراب خون»
مسئول انجمن هنرهای نمایشی شوشتر از از برگزاری اولین سوگواره استانی تعزیه «محراب خون» به مناسبت سالروز شهادت امام علی(ع) در این شهرستان خبر داد
مسئول انجمن هنرهای نمایشی شوشتر از از برگزاری اولین سوگواره استانی تعزیه «محراب خون» به مناسبت سالروز شهادت امام علی(ع) در این شهرستان خبر داد و گفت: نه تنها در استان که در کل کشور تعزیه در ماه رمضان اجرا نمی‌شود؛ از این رو بر آن شدیم با تعدادی از گروه‌های شبیه‌خوان این سوگواره را برگزار کنیم.

خلیل ضرغام‌پور از برگزاری اولین سوگواره استانی تعزیه «محراب خون» در این شهرستان خبر داد و گفت: این سوگواره از ۲۶ تا ۲۹ خرداد 96 به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی(ع) در شهرستان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نه تنها در استان که در کل کشور تعزیه در ماه رمضان اجرا نمی‌شود، گفت: چند سال گذشته طرح این کار به ذهنم خطور کرد؛ اما امکان اجرای آن فراهم نشد. شبیه‌خوان‌های ما در موضوع شهادت حضرت علی(ع) نسبت به ایام ماه محرم و صفر کم هستند؛ از این رو تنها ۴ گروه که کارهایی در این زمینه داشتند برای حضور در این سوگواره دعوت شدند .

ضرغام‌پور گفت: اولین سوگواره استانی تعزیه «محراب خون» در محوطه تالار فرهنگ(جنب پارک بعثت) با حضور ۴ نمایش تعزیه «مجلس شبیه خوانی شهادت امام علی(ع)»، «از محراب تا شهادت»، «پرواز در محراب» و «مجلس شبیه خوانی فضل و فتاح» اجرا خواهد شد .

براساس این گزارش فهرست اجراهای اولین سوگواره استانی تعزیه «محراب خون» به صورت زیر است :

اجرای اول: ساعت ۲۲ جمعه ۲۶ خرداد «مجلس شبیه خوانی شهادت امام علی(ع) از شهرستان شوشتر به کارگردانی خلیل ضرغامپور

اجرای دوم: ساعت ۲۲ شنبه ۲۷ خرداد «مجلس از محراب تاشهادت» از شهرستان شوشتر به کارگردانی ساسان مددی

اجرای سوم: ساعت ۲۲ یکشنبه ۲۸ خرداد «مجلس پرواز در محراب» از شهرستان شوش به کارگردانی ناجی عباسی

اجرای چهارم: ساعت ۲۲ دوشنبه ۲۹ خرداد «شببه خوانی فضل و فتاح» از شهرستان اهواز به کارگردانی حسین حسنی

اولین سوگواره استانی تعزیه «محراب خون» با مشارکت و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوشتر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، کانون شبیه خوانی انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، کارگروه فرهنگی هنری دفتر نهاد نمایندگی مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی شهرستان شوشتر و کانون بسیج هنرمندان شوشتر برگزار می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار