تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۱۴۸۷۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تجمع صنفی کارگران شهرداری منطقه 2 آبادان در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق خود
بیش از 60 نفر از کارگران شاغل در بخش های خدمات شهری شهرداری منطقه 2 آبادان در اعتراض به آنچه پرداخت نشدن سه ماه حقوق و مزایای خود می نامیدند شنبه مقابل ساختمان شهرداری منطقه 2 این شهر تجمع صنفی برگزار کردند.

این کارگران مدعی شدند:زیر نظر پیمانکار منطقه آزاد بخش های خدمات شهری و پسماند منطقه 2 شهرداری آبادان مشغول به کار هستیم و سه ماه است که حقوق و مزایای ما پرداخت نشده است.

یک کارگر خدمات شهری که خواست نامش در خبر ذکر نشود گفت:از ابتدای امسال تاکنون فقط پنج میلیون ریال به عنوان مساعده از سوی پیمانکار به ما پرداخت شد.

وی افزود: 105 نفر در بخش های مختلف شهرداری منطقه 2 زیر نظر پیمانکار غیر بومی که محلی و دفتری نیز در شهر آبادان ندارد کار می کنیم و وی به موقع حقوق و مزایای ما را پرداخت نمی کند.

یکی دیگر از کارگران گفت:تمام ماه مبارک رمضان شرمنده زن و بچه خود بودیم و اینک با نزدیک شدن به عید فطر نمی توانیم در چمشمان اعضای خانواده خود نگاه کنیم.

وی افزود: در روزهای گرم و در دمای بالای 50 درجه با کمترین دستمزد مشغول خدمت رسانی هستیم و اینک دور از انصاف است که مسئولان ما را فراموش کنند.

این کارگر خدمات شهری افزود:مهلت دفترچه های بیمه کارگران اتمام شده و پیمانکار هنوز امسال حق بیمه ما را پرداخت نکرده است.

معاون شهردار منطقه 2 آبادان با حضور در میان کارگران معترض قول رسیدگی سریع و جدی حقوق کارگران را به آنها داد.

مکی شجیرات گفت:در تماسی که با شهرداری مرکزی داشتم چک یک ماه حقوق کارگران به پیمانکار تحویل داده شده و تا 24 ساعت آینده حقوق آنها پرداخت می شود.

وی اظهارکرد: این کارگران توسط منطقه آزاد اروند به منظور کمک به خدمات شهری مناطق شهرداری آبادان معرفی شدند و حقوق و مزایایی آنها از طرف منطقه آزاد اروند در اختیار شهرداری آبادان و سپس به پیمانکار مربوطه برای پرداخت به کارگران تحویل می شود.

شجیرات به برخی از مطالبات کارگران در خصوص پرداخت بیمه و اضافه کاری کارگران با توجه سختی کار آنها اشاره کرد و گفت:شهرداری به صورت جدی پیگیری مشکلات آنها است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار