تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۱۴۹۷۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان خبر داد:
وجود ۴ سالن چندمنظوره در آبادان/ساخت سالن تمرینی در اروندکنار
رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان از وجود چهار سالن چند منظور که در اختیار هیئت‌های مختلف ورزشی این شهرستان قرار دارد، خبر داد
رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان از وجود چهار سالن چند منظور که در اختیار هیئت‌های مختلف ورزشی این شهرستان قرار دارد، خبر داد.

خادم علی تهذیبی در نشست خبری با اصحاب رسانه، از سالن کوثر واقع در مجموعه شهید شریف قنوتی در بوارده جنوبی، سالن ولیعصر در مجموعه ورزشی شادروان دهداری، سالن هلال بریم و سالن کوی فرهنگیان به‌عنوان چهار سالن یاد شده نام برد و گفت: در زمان حاضر هیئت‌های ورزشی فعال شهر از این سالن‌های به‌منظور تمرین ورزشکاران خود استفاده می‌کنند.

وی در خصوص برنامه‌های پیش‌بینی شده امسال برای آبادان افزود: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی استان‌های جنوبی کشور از جمله خوزستان که بیشترین زمان گرمی هوا را داریم به طور طبیعی در شش ماهه نخست سال هیچ رویداد ورزشی را نداریم اما در نیمه دوم سال که از گرمای هوا کاسته می‌شود این مسئله پیگیری و انجام می‌شود. بر همین اساس، برنامه‌های ورزشی خوبی را به‌ویژه در رشته‌هایی که حرفی برای گفتن داریم، برای میزبانی در آبادان پیش‌بینی کردیم که به فراخور اعلام می‌شود.

تهذیبی با شرح اینکه میزبانی‌های ورزشی با دو هدف اصلی انجام می‌شود، اظهار کرد: هدف نخست آنکه در رشته‌هایی که حرف برای گفتن داریم میزبان شویم تا این داعیه را داشته باشیم که تیم ما بر روی سکو رفته و یا اینکه رشته‌هایی را که درصدد تقویت و یا راه‌اندازی آن‌ها هستیم، میزبانی کنیم.

وی تصریح کرد: به طور طبیعی این دو دلیل برای گرفتن میزبانی مسابقات کافی است اما اینکه به چه شکلی موضوع را اجرایی کنیم حائز اهمیت است، برای این منظور در رشته‌هایی که حرف برای گفتن داریم سطح میزبانی را بالا می‌بریم و در رشته‌هایی نیز که نیاز به تقویت و افزایش میزان جذب استعدادها و علاقه‌مندان هست میزبانی را از سطوح پائین آغاز می‌کنیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان گفت: به‌منظور آشنایی مردم با رشته‌های ورزشی کمتر فعال می‌توان از طریق برگزاری مسابقات استانی و چندجانبه، زمینه اقبال عمومی از این رشته‌های ورزشی را سبب شد به همین دلیل پیش از آغاز فصل، میزبانی‌ها در یک برنامه‌ریزی منسجم با حضور هیئت‌های ورزشی در این باره تصمیم‌گیری و اقدام می‌کنیم.

تهذیبی افزود: در نیمه نخست سال که ناگزیر از اعزام ورزشکاران به مسابقات ورزشی هستیم با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد اروند نسبت به این مهم اقدام کرده‌ایم و این کار همچنان ادامه دارد همچنین اعتباراتی را برای هیئت‌های ورزشی در نظر گرفته‌ایم به نوبت به آن‌ها تزریق می‌شود، برای میزبانی هیئت‌های ورزشی از مسابقات نیز آمادگی همراهی و کمک وجود دارد.

وی اظهار کرد: ۷۰ درصد از هیئت‌های ورزشی آبادان فعالیت قابل قبولی دارند، کارکرد ۵۰ درصدشان در سطح بسیار عالی است و تعدادی هم فعالیتشان در حد انتظاراتمان نیست، در زمان حاضر با انجام کار کارشناسی در تلاش برای شناسایی مشکلات هیئت‌های غیرفعال اعم از سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، زمان‌بر بودن و یا نبودن اقدامات و برنامه‌ها، برای رفع آن‌ها هستیم.

توجه ویژه به مبحث آموزش کارکنان و هیئت‌های ورزشی

تهذیبی با تأکید بر توجه ویژه به بحث آموزش اعم از آموزش کارکنان و هیئت‌های ورزشی تصریح کرد: در این باره برنامه‌ریزی مدونی را به انجام رساندیم که علاوه بر آموزش کارکنان دوره‌های مربیگری، داوری و کارگاهی (که مرتب برگزار می‌شود) را برای روسا، نواب و دبیران هیئت‌های ورزشی نیز برگزار کنیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان گفت: در بحث حسابداری هیئت‌ها نیز از ابتدای امسال کار بسیار خوبی انجام شد به این ترتیب که حق قانونی هیئت‌های ورزشی در مباحث مالی و حسابداری را به آن‌ها واگذار کنیم تا یک شخصیت حقوقی به طور کامل مستقل به لحاظ تصمیم سازی، جذب و پرداخت و بر اساس قوانین و اساسنامه‌های موجود داشته باشند و این موضوع به هیئت‌های ورزشی ابلاغ‌شده، دست چک‌ها به روسای هیئت‌ها تحویل شده، آن‌ها حسابدار معرفی کردند که در حال بررسی و تطبیق آن‌ها با شرایط عمومی از جمله داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با حسابداری، هستیم.

تهذیبی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از هیئت‌های ورزشی آبادان حسابداری‌هایشان به سامان رسیده است، افزود: در بحث سخت‌افزاری نیز برنامه‌ریزی خوبی داریم که امید می‌رود تا پایان امسال آن‌ها را به انجام برسانیم، برای انجام این برنامه‌ها از دو محل تملک دارایی‌ها و توسعه متوازن استان اعتباراتی به آبادان تزریق می‌شود ضمن آنکه بخشی از اعتباراتی نیز از طریق سازمان منطقه آزاد اروند تأمین و پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: برای سال جاری پروژه‌های خوبی را برای اجرا در مناطق محروم از جمله اروندکنار، چوئبده و منیوحی پیش‌بینی کرده‌ایم که از جمله آن می‌توان به سالن تمرینی و زمین چمن مصنوعی اشاره کرد، با سرکشی به این دو شهر قصد داریم تا مشکلات را از نزدیک رصد و آن‌ها را همراه با ارائه راهکارهای رفعشان به مقامات ارائه و پیگیر انجامشان باشیم.

تهذیبی تصریح کرد: شهرهای اروندکنار، چوئبده و روستاهای آبادان از یک پتانسیل بسیار قوی به لحاظ استعداد و جوانان علاقه‌مند به ورزش بهره‌مندند که بایستی شناسایی، استعدادیابی و جذب شوند تا با رفتن به میادین مختلف ورزشی برای خود و شهر افتخارآفرینی کنند.

وی یادآور شد: موظفیم تا این پتانسیل‌ها را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم به‌طورقطع نخستین نیاز این کار، رفع مشکلات سخت‌افزاری است، بدون توسعه زیرساختی و سخت‌افزاری نمی‌توانیم کاری برای ورزش انجام دهیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان گفت: در سری نخست که در آبادان بودم حجم خرابی‌ها در حدی بود که فرصت نشد تا بتوانیم تمام کارها را به انجام برسانیم اکنون که دوباره بازگشته‌ام تلاشم آن است که در حد توان و با کمک مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

تهذیبی با بیان اینکه شهرهای آبادان و خرمشهر به گردن استان و مملکت حق دارند از نگاه ویژه استان به این دو شهر خبر داد و افزود: پروژه‌های پیش‌بینی شده از سوی سازمان منطقه آزاد اروند برای اجرا در آبادان، به نوبه خود انجام می‌شود.

سالن‌های ورزشی آبادان ناکافی است

وی اظهار کرد: سالن‌های موجود در آبادان برای فعالیت‌های ورزشی کافی نیست و بایستی افزایش یابند. سرانه فضای ورزشی طبق استانداردهای بین‌المللی برای هر نفر یک مترمربع است که برای کاهش فاصله‌مان با این سرانه برنامه‌هایی را در دستور کار داریم.

تهذیبی تصریح کرد: یکسری برنامه عمرانی در شرف انعقاد قرارداد برای اجرا هستند که از سوی اداره کل ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد اروند در حال پیگیری است و ما نیز مجری آن‌ها هستیم، اما نگاه ما به اروندکنار، چوئبده و روستاهای آبادان نگاهی پایه است چرا که در این باره اساس کار رعایت نشده و لذا اولویت کارهایمان از محل اعتبارات تملک دارایی‌های استان و توسعه متوازن را به سمت شهرهای اروندکنار، چوئبده و روستاهای پرجمعیت برده‌ایم.

وی یادآور شد: یکسری مکان‌های اختصاصی از جمله استخر، خانه والیبال، خانه بسکتبال، شطرنج و سایر رشته‌ها مدنظر است که بتوانیم برای سال‌های آینده اعتباراتی را برای اجرایشان در نظر بگیریم، معتقدیم که هر رشته ورزشی بایستی برای خود یک فضای تمرینی به طور کامل اختصاصی داشته باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استخرهای موجود در سطح شهر گفت: استخر خلیج‌فارس استخری قدیمی و فرسوده است و در این باره هیچ حرفی برای گفتن نیست، سایر استخرها نیز در اختیار دستگاه‌های اجرایی همچون پالایشگاه و دانشکده علوم پزشکی هستند و مردم عادی قدری به‌سختی می‌توانند از این‌ها استفاده کنند اما چون احداث استخر اعتبارات خاصی لازم دارد لذا در برنامه‌های امسال، برنامه‌ای در قالب احداث استخر نداریم اما برای ساخت یک استخر در آبادان برای سال‌های آتی پیش‌بینی‌هایی شده است.

تهذیبی افزود: موضوع به مزایده گذاشتن استخر خلیج‌فارس نیز مربوط به خیلی وقت پیش است که بر اساس قانون انجام شده است. البته مسائل و مشکلاتی را نیز به بار خواهد آورد، در تلاش و رایزنی برای یافتن راهی برای قرار دادن اختیارات این استخر به آبدانی‌ها البته با اجرای کامل قانون و راهکارهای قانونی هستیم.

راه‌اندازی هیئت ورزش بیماران خاص در آبادان

وی اظهار کرد: در زمان حاضر هیئت ورزشی بیماران خاص را راه‌اندازی کرده‌ایم و در حال حاضر نیز شناسایی نیازهای سخت‌افزاری آنان و تلاش برای رفع آن‌ها را در دستور کار خود داریم.

وی تصریح کرد: اینکه بخواهیم تمام مشکلات را به طور یک جا و یک باره حل کنیم نه اعتبارات ما و نه زمانی برای انجام آن در اختیار داریم به همین دلیل بهترین شکل کار آن است که ما با مردم صادقانه صحبت کنیم و بگوییم که اکنون در چه مقطعی قرار داریم و در چه زمانی به کجا می‌رسیم.

معاون توسعه و منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان همچنین گفت: ایجاد فضاهای ورزشی استاندار برای استان خوزستان به‌خصوص در شهرهایی همچون آبادان، خرمشهر، ماهشهر و امیدیه به سبب وجود پتانسیل اقتصادی همچون وجود سازمان منطقه آزاد اروند، صنایع نفت و گاز، پتروشیمی و پالایشگاه امکان‌پذیر است ضمن آنکه برای شهرهای شمالی استان نیز که از این امکان برخوردار نیستند، سهم بیشتری را از اعتبارات استانی لحاظ می‌کنیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار