تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۵۰۱۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان خبر داد:
ارتقاء ایمنی سکوی عملیاتی ایستگاه دریایی بندرامام خمینی
به دنبال نصب ضربه گیرهای ارتجاعی بر سکوی عملیاتی ایستگاه دریایی راهنمایی در آبراه خور موسی، ایمنی این سازه مهم دریایی افزایش یافته و زمینه ی تردد راهنمایان به آن تسهیل شد
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: به دنبال نصب ضربه گیرهای ارتجاعی بر سکوی عملیاتی ایستگاه دریایی راهنمایی در آبراه خور موسی، ایمنی این سازه مهم دریایی افزایش یافته و زمینه ی تردد راهنمایان به آن تسهیل شد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، با اشاره به اینکه این ایستگاه دریایی یکی از سازه‌های مهم و استراتژیک بندرامام خمینی (ره) است که در فاصله ۴۵ مایلی از این مجتمع بزرگ بندری قرار دارد، بیان داشت: این ایستگاه نقش مهمی در ارائه به هنگام خدمات راهنمایی به کشتی‌های تردد کننده به این مجتمع بندری با هدف جلب رضایتمندی آن‌ها دارد.

گرایلو تصریح کرد: حفظ طول عمر مفید و نگهداری این سازه از اولویت‌های این اداره کل بوده و در همین راستا در ماه جاری ضربه گیرهای این سازه تحت نظارت کار‌شناسان دریایی و با مشارکت شرکت هدایت کشتی خلیج فارس- راهبر خدمات دریایی- در این مجتمع بندری جایگزین و بهسازی شد.

وی همچنین در تشریح مزیت‌های نصب این ضربه گیر‌ها عنوان کرد: این ضربه گیر‌ها نقش مهمی در جلوگیری از وارد آمدن ضربات به سازه و جذب نیروهای حاصل از پهلوگیری شناور به آن داشته و در استحکام بقای سازه نقش حیاتی را ایفا می‌کند.

گرایلو در ادامه افزود: علاوه بر حفظ استحکام و طول عمر سازه این ضربه گیر‌ها و پایه دلفین مورد استفاده جهت دسترسی بروی ایستگاه، امکان پهلوگیری شناور به ایستگاه را در شرایط آب و هوایی نامساعد می‌سر کرده و کمک شایانی به ارائه خدمات راهنمایی به کشتی‌ها به واسطهٔ فراهم کردن امکان سوار و پیاده شدن راهنمایان در دریای مواج خواهد کرد.

یادآور می‌شود بندرامام خمینی (ره) با برخورداری از نیروهای مجرب و آموزش دیده دریایی و ارائه خدمات دریایی راهنمایی به کشتی‌های متردد، زمینه تردد ایمن و سالم شناور‌ها را در آبراه خور موسی فراهم می‌آورد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار