تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۵۱۷۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارشناس ارشد بخش کشاورزی خوزستان:
کشت‌گیاهان‌دارویی در خوزستان معدن‌بزرگی از سرمایه‌است
یک کارشناس ارشد بخش کشاورزی خوزستان گفت: استان خوزستان به غیر از نفت و گاز دارای معادن دیگری از سرمایه است و آن چیزی جز کشت گیاهان داروئی که بیراهه نیست
کاوه لیموچی امروز اظهار کرد: استان خوزستان به غیر از نفت و گاز دارای معادن دیگری از سرمایه است و آن چیزی جز کشت گیاهان داروئی که بیراهه نیست.

وی افزود: با سرمایه گذاری در این راه حتی به نسبت های بسیار پایین تری نسبت به نفت و گاز می توان صادراتی به مراتب با بازده اقتصادی چند برابری نسبت به دیگر معادن مزبور داشته باشیم.

یک کارشناس ارشد بخش کشاورزی خوزستان در تشریح توجیه اقتصادی یکی از این گیاهان دارویی بنام آلوئه ورا در خوزستان توضیح داد: بازار فروش محصول آلوئه ورا در جهان برابر با 122 میلیارد دلار است، در سال 2000، 25 میلیارد دلار و در سال 2004 به 110 میلیارد دلار افزایش یافت.

لیموچی با بیان اینکه کشور چین به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای  اقتصادهای جهان گفت: بررسی صنعت آلوئه ورا در چین نشان می دهد، که این کشور در سال 1998 میلادی محصول آلوئه ورا نداشته است، اما در سال 2000 میلادی 12 میلیون دلار درآمد ناشی از تولید محصول آلوئه ورا داشته و در سال 2003 ارزش محصول تولیدی این کشور از این گیاه از مرز 1 میلیارد دلار گذشت و در سالهای بعدی به صورت تصاعدی افزایش بسیار چشم گیری داشته است.

وی در خصوص ارزش مصرف گیاه آلوئه ورا هم عنوان کرد: ژل خوراکی آلوئه ورا شامل بیش از 75 مواد مغذی از لحاظ غذایی و 200 ترکیب فعال، 20 نوع ماده معدنی، 18 آمینواسید و 12 نوع ویتامین است.

لیموچی افزود:  این ژل بی نهایت مطبوع است و همچنین می تواند تولید مادهAcemennan را کند که بدن انسان (پسران) فقط تا زمان بلوغ می تواند آن را تولید کند و پس از آن به این ماده نیاز دارد، و  بسیار مورد نیاز بدن است و در کل ایمنی بدن را بالا می برد.

وی متذکر شد: هیچ عوارضی از مصرف آلوئه ورا گزارش نشده است، ویتامین های موجود در آلوئه ورا:A و B1 و B2 و B8 و B12 و C و E و همچنین اسید فولیک و نیاسین. مواد معدنی: کلسیم، سدیم، آهن، پتاسیم، کلر، منگنز، مس و روی است. آلوءه ورا تنها گیاهی است که آمینو اسید های ضروری بدن را که خود بدن نمی تواند تامین کند تامین می کند.

لیموچی در بخشی دیگری از صحبت های خود در تشریح موارد مصرف و اشتغال زایی گیاه آلوئه ورا بیان کرد: تولید پوشاک بچه، دستمال کاغذی و ... ،انواع شامپو، انواع خمیر دندان، انواع کرم مانند کرم ضد آفتاب، انواع مواد آرایشی و زیبایی، انواع مواد پزشکی (200 ماده دارویی) پزشکان از این گیاه به عنوان یک داروخانه در یک گیاه نام می برند.

کارشناس ارشد بخش کشاورزی خوزستان در پایان با اشاره به اهمیت کاربرد گیاه آلوئه در صنایع و ارزش غذایی آن گفت: این گیاه در انواع  صنایع مانند نوشابه و کمپوت استفاده می شود، و سبب ایجاد اشتغال در این صنعت شده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار