تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۱۵۱۷۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشت بادام زمینی در شوش
با استقبال کشاورزان این شهرستان امسال 20 هکتار از زمین های کشاورزی شوش به کشت بادام زمینی اختصاص یافت
مدیر جهاد کشاورزی شوش گفت: با استقبال کشاورزان این شهرستان امسال 20 هکتار از زمین های کشاورزی شوش به کشت بادام زمینی اختصاص یافت.

علیرضا ملک زاده روز سه شنبه با بیان اینکه کشت بادام زمینی علاوه بر سودآوری در ایجاد اشتغال در منطقه نیز موثر است افزود:تلاش می کنیم تا مزارع بیشتری در منطقه به کشت این محصول اختصاص یابد.

وی افزود: کشت بادام زمینی از اردیبهشت ماه آغاز و تا تیرماه ادامه داشت ضمن اینکه عملیات این محصول نیز از اواسط آبان ماه آغاز می شود.

ملک زاده پیش بینی کرد بیش از چهار تن محصول بادام زمینی از هر هکتار مزرعه برداشت شود.

وی مناطق عمده کشت این محصول در شهرستان شوش را دهستان بن معلا عنوان کرد و گفت:برای کشت هر هکتار مزرعه بادام زمینی حدود 120 کیلوگرم بذر مصرف شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شوش گفت: کشت این محصول به حاصلخیزی خاک مزرعه کمک می کند و درآمد قابل توجهی برای کشاورزان به دنبال دارد.

بادام زمینی یکی از مغز های بسیار پرخاصیت است که حاوی روغن ومقادیر زیادی پروتئین می باشد کاشت این نوع محصول که معمولا با هوای گرم سازگاری دارد امسال با استقبال کشاورزان روبرو شده است.

کشاورزان شوش علاوه بر اینکه در تولید ذرت دانه ای رتبه نخست کشور را دارند با تولید 300 هزار تن گندم این شهرستان را به یک قطب مهم کشور در زمینه تولید گندم تبدیل کرده اند.

سالانه یک میلیون و 900 هزار تن انواع محصول کشاورزی در شهرستان شوش تولید می شود.

شهرستان شوش با215هزار نفر در شمال خوزستان و در فاصله 100 کیلومتری اهواز واقع است.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی چنانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
0
0
باسلام/ متاسفا اداره جهادکشاورزی شهرستان بسیار کم لطفی میکنند در جهت اطلاع رسانی اینگار خجولانه عمل میکنند>؟ بنده دارای امکانات بالقوه برای اجرای طرح کاشت بادامزمینیدر منطقه فتح المبین شهرستان شوش هستم لذا نیاز ب مشاوره فنی وتهیه بذر دارم لطفا همکاری کنید با تشکر
:
:
:
آخرین اخبار