تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۱۵۱۸۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره‌برداری از 29 طرح عمرانی در هفته دولت در خرمشهر
در هفته دولت 29 طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر 990 میلیارد ریال در خرمشهر به بهره برداری می رسد
فرماندار خرمشهر گفت: در هفته دولت 29 طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر 990 میلیارد ریال در خرمشهر به بهره برداری می رسد.

ولی الله حیاتی سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان خرمشهر افزود: این طرح ها در بخش های عمران شهری و روستایی، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، آب و خاک و کشاورزی است و برای 455 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می کنند.

وی اظهار داشت:عملیات اجرایی 2 طرح عمرانی نیز همزمان با هفته دولت در خرمشهر آغاز می شود.

حیاتی اظهار کرد: 2 هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان خرمشهر برای اولین بار پس از جنگ تحمیلی آماده کشت پاییزی است.

وی گفت:به منظور تسریع در چهار خطه کردن جاده قدیم خرمشهر به اهواز عملیات اجرایی آن از 2 محور اهواز به سمت خرمشهر و خرمشهر به سمت اهواز در چند روز آینده آغاز خواهد شد.

فرماندار خرمشهر لایروبی اروندرود را لازمه تحول اقتصادی خرمشهر دانست و بیان داشت:800 میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه و بودجه به منظور لایروبی اروندرود در نظر گرفته شد.

فرماندار خرمشهر گفت:دولت نگاه ویژه ای به خرمشهر دارد و بزودی کار ساخت 2 آموزشگاه با اعتبار اختصاص یافته از سوی وزارت نفت در خرمشهر آغاز می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات آب و فاضلاب خرمشهر اشاره کرد و اظهار داشت: یک هزار و 300میلیارد ریال برای رفع مشکل فاضلاب این شهرستان اختصاص یافته است.

حیاتی به پیشرفت 50 درصدی ساخت تصفیه خانه فاضلاب خرمشهر اشاره کرد و بیان داشت: هشت میلیون یورو اعتبار خارجی برای ساخت و تکمیل این طرح هزینه می شود و پیش بینی می شود در نیمه نخست سال آینده به بهره برداری برسد.

وی یکی از اولویت های دولت را عمران روستاهای خرمشهر عنوان کرد و بیان داشت:80درصد از طرح های هادی روستاهای خرمشهر به اتمام رسیده و دو هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر در بخش عمران روستایی هزینه می شود.

نماینده خرمشهر:دستور ظریف برای برطرف کردن مشکل مرز شلمچه

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه ضمن تبریک هفته دولت اظهار کرد: وزیر امور خارجه دستور لازم برای پیگیری مشکلات مرز بین المللی شلمچه را صادر کرده است.

ثامری افزود:با پیگیری های صورت گرفته 16هزار هکتار از زمین های خرمشهر در طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری قرار گرفت.

وی همچنین با اشاره به اختصاص 150 میلیارد ریال اعتبار آلایندگی پالایشگاه آبادان به شهرستان خرمشهر اظهار کرد:این اعتبار بین شهرداری های خرمشهر، مینوشهر و دهیارهای خرمشهر توزیع می شود.

امام جمعه مینو شهر: دولت دوازدهم معیشت مردم را در اولویت قرار دهد

امام جمعه مینو شهر خرمشهر نیز در ادامه ضمن تبریک هفته دولت توجه به معیشت و اقتصاد مردم را از دولت دوازدهم خواستار شد و بیان داشت:بخش مینو مشکلات زیادی از جمله آب و فاضلاب، مخابرات و کشاورزی دارد و نیاز است دولت نگاه ویژه ای به آن داشته باشد.

حجت الاسلام محمدجواد عادل پور از نیمه کاره رها شدن طرح ساحل سازی اروند صغیر در مینوشهر انتقاد کرد و افزود:به رغم قرار گرفتن مینوشهر در محدوده منطقه آزاد اروند، متاسفانه اقدامی برای محرومیت زدایی در این منطقه انجام نشده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار