تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۱۵۳۱۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شش کشتی گیر خوزستانی شانس حضور در رقابت های تورلیخانوف را دارند
پنج کشتی گیر و یک مربی خوزستانی به اردوی آماده سازی تیم ملی کشتی فرنگی جهت حضور در تورنمنت بین المللی تورلیخانوف قزاقستان دعوت شدند
رییس هیات کشتی خوزستان گفت: پنج کشتی گیر و یک مربی خوزستانی به اردوی آماده سازی تیم ملی کشتی فرنگی جهت حضور در تورنمنت بین المللی تورلیخانوف قزاقستان دعوت شدند.

سید حسین مرعشیان اظهار کرد: کرامت عبدولی، امین کاویانی نژاد، پیام بویری، آرمان علیزاده عبدولی و امین میرزازاده به ترتیب در اوزان 59، 66، 75، 85 و130 کیلوگرم شش کشتی گیر خوزستانی حاضر در این اردو هستند.

رییس هیات کشتی خوزستان با بیان این که اردوی آماده سازی تیم ملی از 27 شهریورماه به مدت شش روز در تهران برگزار می شود افزود: مهرداد اسفندیاری فر به عنوان مربی خوزستانی تیم ملی را در این رقابت ها همراهی می کند.

وی در ادامه به پتانسیل بسیار بالای کشتی فرنگی در خوزستان اشاره کرد و گفت :امسال تیم های خوزستان در رده های سنی خردسالان و نونهالان عنوان قهرمانی کشتی فرنگی کشور را مقتدرانه از آن خود کند. همچنین مسابقات رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در نیمه دوم سال برگزار می شود.

مرعشیان با اشاره به این که اولویت و تمرکز خود را بر روی تیم های پایه قرار دادیم و سعی کردیم استعدادهای خوبی را شناسایی کنیم افزود: بر همین اساس همواره بیشتر دوبنده های تیم های ملی کشتی فرنگی در رده پایه به بچه های خوزستان تعلق دارد.

وی با بیان این که در سال های اخیر میل و رغبت نوجوانان و جوانان استان برای پیوستن به کشتی بسیار شده است، گفت: با توجه به تعداد بسیار بالای فرنگی کاران استان هر ساله رقابت‌های اوپن و انتخابی‌های زیادی را در سطح استان برگزار می‌کنیم و همین امر موجب موفقیت فرنگی‌کاران استان در مسابقه‌های مختلف است.

رییس هیات کشتی خوزستان به حضور کشتی گیران خوزستانی در رقابت های جهانی اشاره کرد و گفت: در رقابت های جهانی 2017 که تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران به مقام قهرمانی رسید، هر پنج مدال طلا، نقره و برنز ایران توسط کشتی‌گیران خوزستان به دست آمد. همچنین در مسابقات نوجوانان جهان که چندی پیش برگزار شد کشتی گیران خوزستانی با کسب 2 نشان طلا و یک نقره بار دیگر افتخار آفرینی کردند.

وی افزود: سعی می کنیم در ادامه حمایت بیشتری از کشتی گیران استان انجام دهیم تا در مسابقات مسابقات قهرمانی کشور در رده های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان شاهد افتخارآفرینی‌های هرچه بیشتر در کشتی ایران باشیم. امروز کشتی فرنگی خوزستان در کشور به یک قطب تبدیل شده است لذا انتظار داریم که شرکت های استان به عنوان اسپانسر از تیم های استان حمایت کنند.

مرعشیان در خصوص میزبانی دانشگاه چمران اهواز از رقابت‌های جام جهانی کشتی 2018 که قرار است اردیبهشت ماه سال 97 برگزار شود،‌ گفت: در این خصوص شورایی تشکیل داده شده و کلیه اقدامات لازم برای برگزاری این رقابت‌ها مورد بررسی قرار می گیرد همچنین با توافق اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و دانشگاه چمران اهواز قرار بر این شد که مسابقات جام جهانی در مجموعه ورزشی دانشگاه چمران برگزار شود. طی بازدیدی که از امکانات سالن دانشگاه چمران انجام دادیم مقرر شد که تجهیزات و امکانات لازم برای برگزاری این رقابت ها از سوی اداره کل ورزش وجوانان استان تامین شود تا در این خصوص با مشکلی مواجه نشویم.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار