تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۱۵۳۲۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان :
20 درصد متوفیان جاده های استان موتورسواران هستند
در سال گذشته از مجموع 646 فوتی تصادفات جاده های استان حدود 20درصد موتور سیکلت سوار ها بوده اند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت :در سال گذشته از مجموع 646 فوتی تصادفات جاده های استان حدود 20درصد موتور سیکلت سوارها بوده اند.

مسعود مصدقی اظهار کرد: خوزستان به دلیل ویژگی های اقلیمی ،اجتماعی و اقتصادی بویژه در جامعه روستایی موتورسیکلت نقش مهمی در جابجایی افراد دارد که به همین دلیل در آمار تصادفات و حوادث منجر به فوت سهم بالایی در کشور برخوردار است.

مصدقی ادامه داد : در سال های اخیر نیز تلفات موتورسواران در حال افزایش است که بطور میانگین سالانه حدود 2هزار و 300 نفر از موتورسواران کشور دچار تصادف منجر به فوت می شوند.

وی بیان کرد : از سال 91 تا پایان سال 95 تعداد 745 نفر موتور سوار در جاده های استان فوت شده اند که از این تعداد یکصد و 53 نفر یعنی حدود 20درصد از متوفیان جاده های استان موتورسوار بوده اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه برای دستیابی به ایمنی عبور و مرور و کاهش صدمات و تلفات ، اداره راهداری و حمل و نقل جادهای برنامه های ویژه ای تدارک دیده ، افزود : اجرای «طرح ارتقای ایمنی موتورسواران در راه ها » از آغاز تابستان سال جاری و قراردادن تجهیزات ایمنی بصورت رایگان تاثیر مثبتی در تردد راه های استان داشته است.

مصدقی ادامه داد : این طرح در حوزه شهرستانهای دزفول ، شوشتر ، بهبهان ، رامهرمز ، سوسنگرد ، حمیدیه و ایذه در حال اجرا است.

وی گفت : طبق آمار و ثبت تصادفات در سامانه هوشمند جاده ای خوزستان در تعداد تلفات موتورسوارن جزء 7 استان برتر کشور است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تعداد کل متوفیان برون شهری و روستایی کشور رادر سال 95، 11هزارو 529 نفر عنوان کرد و افزود : از این تعداد 2هزارو316 نفر موتور سوار هستند که یک سوم آنها در راه های روستایی و فرعی و 50 % آنها در راههای اصلی فوت کرده اند .

مصدقی بیان کرد :46 درصد از تصادفات و تلفات موتورسواران هنگام شب اتفاق افتاده است که اکثرا به علت ضربه به سر منجر به فوت شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار