تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۱۵۳۵۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دفاع مقدس نماد همدلی مردم ایران بود
در هشت سال دفاع مقدس شاهد همدلی، اتحاد و مشارکت همه آحاد مردم به ویژه عشایر دلیر دراین حماسه بودیم
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان گفت: در هشت سال دفاع مقدس شاهد همدلی، اتحاد و مشارکت همه آحاد مردم به ویژه عشایر دلیر دراین حماسه بودیم.

سرهنگ پاسدار مجید حسین زاده دوشنبه در یادواره شهدای عشایر شهر چوئبده آبادان افزود: دلاورمردی مردم بندر چوئبده آبادان بخصوص عشایر عرب در تاریخ دفاع مقدس بخصوص در روزهای ابتدای جنگ تحمیلی ثبت شده است.

وی اظهار داشت:امداد رسانی و رساندن مهمات به نیروهای مسلح در زمان محاصره آبادان از طریق بندر چوئبده انجام می شد و مردم این منطقه نقش مهمی در شکست حصر آبادان داشتند.

شهر بندری چوئبده آبادان در هشت سال دفاع مقدس بیش از 200 شهید تقدیم انقلاب کرد.

امام جمعه چوئبده نیز در این همایش گفت: عشایر و مردم منطقه بعنوان پشتیبان در شکست حصر آبادان همپای رزمندگان اسلام جنگیدند و حماسه شکست حصر آبادان را خلق کردند.

حجت الاسلام حمید سیلاوی افزود: مردم و لنجدارن چوئبده با شناورهای چوبی خود کار انتقال مهمات نظامی و مواد غذایی از بندر ماهشهر به رزمندگان اسلام از طریق آب برعهده داشتند و کمک شایانی در عملیات ثامن الائمه داشتند.

وی اظهار کرد: اگر کمک مردم چوئبده نبود، آبادان در تنگنا و سختی زیادی قرار می گرفت.

بندر استراتژیک چوئبده 45 کیلومتری جنوب شرقی شهر آبادان به عنوان تنها مرکز اتصال آبادان در زمان محاصره ، بندری راهبردی برای تدارکات، پشتیبانی، نقل و انتقال نیرو و مهمات به آبادان و خط مقدم جبهه شده بود.

بندر چوئبده از طریق آبهای بهمنشیر به خلیج فارس متصل است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار