تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۱۵۳۸۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:
زائران و مسافران در کشورهای عربی از خرید "عطر قاتل" خودداری کنند
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص عطری به نام "ریلکس" که در کشورهای عربی به "عطر قاتل" معروف شده است، از زائران حسینی و مسافران خواست که از خریداری این عطر، خودداری کنند
زائران و مسافران در کشورهای عربی از خرید معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص عطری به نام "ریلکس" که در کشورهای عربی به "عطر قاتل" معروف شده است، از زائران حسینی و مسافران خواست که از خریداری این عطر، خودداری کنند.
 
دکتر حسین بزرگر با اشاره به مطالب منتشر شده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین منابع رسمی و غیررسمی در خصوص عطری به نام "ریلکس" که به نام عطر قاتل نیز مشهور شده است، اظهار کرد: گفته می‌شود که مصرف این عطر باعث مرگ مصرف‌کننده می‌شود و در بازارهای برخی کشورها به ویژه کشورهای عربی نظیر بحرین، لبنان، سودان، و به ویژه عراق به فروش می‌رسد.
 
وی ادامه داد: سال گذشته نیز مطالب مشابهی راجع به یک عطر دیگر که توسط رژیم غاصب صهیونیستی تولید می‌شد، مطرح بود.
 
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در رابطه با عطر ریلکس هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و با توجه به استقرار کارشناسان غذا و داروی دانشگاه اهواز، در مرز شلمچه و چذابه تمهیداتی در نظر گرفته شده تا از ورود این عطر به کشور جلوگیری شود.
 
برزگر بیان کرد: به مسافرانی که قصد مسافرت به کشورهایی نظیر بحرین، لبنان، سودان، مصر و عراق را دارند و به ویژه به زائران حسینی توصیه می‌کنیم که از خریداری چنین عطری خودداری کنند و در معرض استنشاق عطرها قرار نگیرند و همچنین در طول مسافرت از ماسک استفاده کنند.
 
وی با اشاره به شرایط کشور عراق عنوان کرد: نمی‌توانیم اصالت و صحت کالاهایی که در دیگر کشورها به فروش می‌رسد را مشخص کنیم. بنابراین با توجه به شرایط کشور عراق، بهتر است که زائران از خریداری عطرها خودداری کنند.
:
:
:
آخرین اخبار