تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۱۵۴۳۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون خانه صنعت، معدن و تجارت:
بانک‌های خصوصی زیر بار کاهش نرخ سود بانکی نمی‌روند
تعدادی از بانک‌ها، به وِیژه بانک‌های خصوصی کاهش دستوری نرخ سود بانکی را نمی‌پذیرند و اعلام می‌کنند چون با سپرده‌گذاران قرارداد داریم، نمی‌توانیم نسبت به کاهش سود سپرده‌ها اقدام کنیم
معاون خانه صنعت، معدن و تجارت کشور گفت : تعدادی از بانک‌ها، به وِیژه بانک‌های خصوصی کاهش دستوری نرخ سود بانکی را نمی‌پذیرند و اعلام می‌کنند چون با سپرده‌گذاران قرارداد داریم، نمی‌توانیم نسبت به کاهش سود سپرده‌ها اقدام کنیم.
 
بیژن پناهی زاده اظهار کرد: بانک‌های خصوصی راه‌ها و روش‌های خاصی را برای دور زدن دستور العمل کاهش سود سپرده‌ها در نظر می‌گیرند و به نوعی در عمل هیچ اتفاقی در بحث کاهش سود سپرده‌های سرمایه اتفاق نیفتاده است.
 
وی افزود: این بانک‌ها با راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری، دستورالعمل کاهش سود سپرده را دور می‌زنند و از آن محل به مردم سود پرداخت می‌کنند .
 
معاون خانه صنعت، معدن و تجارت کشور تصریح کرد: در این زمینه خوشبختانه بانک مرکزی اقدامات خوبی انجام داده و فشارهای زیادی را به بانک‌های خصوصی وارد کرده است اما تعداد بانک‌های متخلف آنقدر زیاد است که کنترل و نظارت بسیار سخت است.
 
پناهی زاده اظهار کرد: تعدادی از بانک‌ها، به وِیژه بانک‌های خصوصی کاهش دستوری نرخ سود بانکی را نمی‌پذیرند و اعلام می‌کنند چون با سپرده‌گذاران قرارداد داریم، نمی‌توانیم نسبت به کاهش سود سپرده‌ها اقدام کنیم.
 
وی گفت: بانک‌ها مجبور هستند برای جلوگیری از خروج سپرده‌ها و حفظ منابع، ابزارهای جدیدی را به کار ببرند و با سود بیشتر مشتری‌های خود راغب و نسبت به نگه داشتن سپرده‌ها در آن بانک اقدام کنند.
 
معاون خانه صنعت، معدن و تجارت کشور با بیان این‌که بانک مرکزی وظایف نظارتی دارد که باید براساس آن وظایف اقدام کند، گفت: بانک مرکزی تمام تلاش خود را برای کاهش سود سپرده‌ها انجام می‌دهد اما بانک‌های متخلف هستند که به این دستورات عمل نمی‌کنند و ابزارهای بانک مرکزی کافی نیست.
 
پناهی زاده خاطرنشان کرد: به دلیل نبود منابع در بانک‌های خصوصی، این بانک‌ها مجبور هستند با در نظر گرفتن سودهای بالا، مانع خروج سپرده مردم از بانک‌ها شوند.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
0
با سلام
به نظر من اگر یک بانک دارای مدیران مالی قوی می باشد و می تواند سرمایه گذاری های بهتری انجام دهد و درآمد بهتری را بدست آورد چه ایرادی دارد به سپرده گذاران خود بپردازد به نظر من یکسان سازی سود بین تمام بانک ها باعث می شود یک بانکی که توانایی لازم را جهت کسب سرمایه گذاری های بهتری را دارد با بانک دیگر که مدیران مالی خوبی ندارند یکی شوند و این از عدالت بین بانک ها درست نیست
:
:
:
آخرین اخبار