تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۱۵۵۰۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس انجمن مراکز مشاوره شغلی و کاریابی‌های خوزستان:
فرصت‌های شغلی به سمت کاریابی‌ها هدایت نمی‌شوند
رئیس انجمن مراکز مشاوره شغلی و کاریابی‌های خوزستان گفت: فرصت‌های شغلی ایجاد شده در خوزستان به سمت کاریابی‌ها هدایت نمی‌شوند
جلسه شورای اشتغال استان خوزستان با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استانی در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

یداله مهرعلی‌زاده، مشاور و نماینده تام‌الاختیار استاندار خوزستان در امور اشتغال در این جلسه گفت: به زودی جلسه‌ای با موضوع اشتغال با شهرداران شهرهایی که حکم آنها تایید شده برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه استان خوزستان بیش از 70 شهرداری دارد، تصریح کرد: باید برنامه‌هایی برای آنها تدوین شود و هماهنگی‌های لازم در زمینه اشتغال انجام شود.

نماینده تام‌الاختیار استاندار خوزستان در امور اشتغال در ادامه سخنان خود بیان کرد: اهواز شهر الکترونیک می‌شود که باید در این زمینه جلساتی را با شرکت ایرانسل و دیگر سازمان‌های مرتبط گرفته شود.

وی اضافه کرد: اجرای طرح شهر الکترونیک در اهواز، سبب می‌شود که این شهر به عنوان الگو برای شهرهای دیگر استان نیز معرفی شود.

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: برنامه‌ای 5 ساله برای شهرداری اهواز تدیوین که امیدواریم شهرداری شهرهای دیگر نیز برنامه‌هایی را تدوین کنند.

ضرورت مدیریت در جذب نیروی کار

همچنین در این جلسه همچنین رضا جابری، رئیس انجمن مراکز مشاوره شغلی و کاریابی‌های خوزستان نیز با انتقاد از نحوه جذب نیروی انسانی توسط بخش‌های مختلف اظهار داشت: باید شرایطی فراهم شود تا همه فرصت‌های شغلی در استان مدیریت و به سمت مراکز کاریابی هدایت شوند.

وی با بیان اینکه اکنون همه فرصت‌های شغلی به سمت کاریابی‌ها هدایت نمی‌شوند، تصریح کرد: چرا باید فلان شرکت که تاسیس می‌شود نیروهای مورد نیاز خود خارج از مراکز کاریابی جذب کند.

رئیس انجمن مراکز مشاوره شغلی و کاریابی‌های خوزستان تصریح کرد: هم اکنون بیشتر مراجعات به مدیران برای اشتغال است و در مراکز کاریابی نیز افراد زیادی نام نویسی کردند که کارهای گسیل شده به این مراکز پاسخگوی نیاز نیست.

وی با اشاره به اینکه فقط نیاز به نیروی مشاغل صنفی به مراکز مشاوره شغلی و کاریابی‌های خوزستان اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه مراکز کاریابی حمایت نمی‌شوند و خیلی از شرکت‌ها نیروهای مورد نیاز خود را در خارج از این مراکز جذب می‌کنند.

بخش‌نامه استاندار ابلاغ شد

جابری تاکید کرد: همه بیکاران به سمت کاریابی‌ها می آیند ولی فرصت‌های شغلی که در استان خوزستان ایجاد می‌شود به سمت کاریابی‌ها نمی‌آیند که باید برای آن چاره اندیشی شود.

سید علی بحرینی مقدم، معاون امور اقتصادی و بین الملل استانداری خوزستان در پاسخ به درخواست رئیس انجمن مراکز مشاوره شغلی و کاریابی‌های خوزستان گفت: قبلا بخش‌نامه استاندار خوزستان برای جذب نیرو از مراکز کاریابی ابلاغ شد و نیازی نیست که این مسئله در جلسه شورای اشتغال دوباره مصوب شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار