تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۵۷۷۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
64فیلم به جشنواره سینمای جوان اروند راه یافتند
64 فیلم موفق به راهیابی به پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اروند که در چهار بخش داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی برگزار می شود، شدند
دبیر جشنواره سینمای جوان اروند گفت: 64 فیلم موفق به راهیابی به پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اروند که در چهار بخش داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی برگزار می شود، شدند.

همایون قنواتی روز سه شنبه اظهار کرد: هیات انتخاب بخش فیلم این جشنواره متشکل از سیدرضا صافی، طوفان نهان‌قدرتی، سالم صلواتی، محمد حمزه‌ای و یوسف کارگر 36 فیلم را در بخش داستانی، 15فیلم را در بخش مستند، 9 پویانمایی و چهار فیلم تجربی را شایسته رقابت در این جشنواره دانستند.

وی با بیان اینکه هنرمندانی از 10 استان در این جشنواره آثار خود را ارایه داده‌اند ادامه داد: در بخش عکس از میان یک هزار و 159 تک‌عکس و 78 مجموعه عکس، 48 تک‌عکس و سه مجموعه عکس به بخش مسابقه راه یافتند.

وی ادامه داد: همچنین در بخش فیلمنامه 257 فیلمنامه و در بخش آزاد و 32 فیلمنامه در بخش اقتباسی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که با نظر هیات انتخاب، 15 فیلمنامه در بخش آزاد و سه اثر در بخش اقتباسی به بخش نهایی راه پیدا کردند. 

قنواتی با اشاره به بخش‌های جنبی جشنواره گفت: بزرگداشت امیر نادری با اکران 2 فیلم به‌نمایش درنیامده وی به نام 'برنده' و 'کوه' در سینما نفت و کارگاه‌های آموزشی متعددی در هر سه حوزه فیلم، فیلم‌نامه و عکس درنظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: از میان 64 اثر راه یافته، بیشترین آثار با 15 اثر مربوط به هنرمندان خوزستانی است که علاقه مدان می توانند اسامی فیلم های راه یافته را در سایت این جشنواره ببینند.

پنجاه‌ و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اروند ، سوم تا ششم دی‌ امسال در استان خوزستان، شهر آبادان و با حضور استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و خوزستان توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اروند برگزار می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار