تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۱۵۹۸۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاظم نسب خبر داد:‌
تلاش‌مجلس برای‌تأمین اعتبار ریزگردها از صندوق‌توسعه‌ملی
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با بیان اینکه بودجه ریزگردها از بودجه حذف نشده است، گفت:‌ نمایندگان به دنبال اخذ مجوز برای برداشت از صندوق توسعه ملی هستند.

جواد کاظم نسب الباجی درخصوص اعتبارات مربوط به ریزگردها درلایحه بودجه، گفت: در بند "و" تبصره 4 لایحه بودجه جدولی در خصوص بودجه ریزگردها، پاداش پایان خدمت فرهنگیان، آب روستایی، صداو سیما و برنامه های دفاعی تدوین شده است که منابع مورد نیاز برای تمامی این بخش ها از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است، برداشت از این صندوق نیازمند مجوز مقام معظم رهبری بوده و دولت به جای اخذ مجوزاعتبارات را در لایحه بودجه مطرح کرده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود:‌ بنابراین نمایندگان در کمیسیون تلفیق تاکید داشتند که در ابتدا باید مجوز لازم اخذ شده و سپس برای بررسی مطرح شود، از این رو این منابع در لایحه بودجه حذف نشده و نمایندگان پیگیر اخذ مجوز لازم برای برداشت از صندوق توسعه ملی هستند، زیرا سال گذشته نیز 100 میلیون دلار برای حل مشکلات ریزگردها و مسائل دیگر درحوزه محیط زیست تخصیص داده شد.

وی تاکید کرد:‌ همچنین دربودجه امسال نیز 150 میلیون دلار برای ریزگردها و حل مشکلات برق خوزستان در لایحه درنظرگرفته شده است، بنابراین رییس کمیسیون تلفیق نیزتاکید دارد که نمایندگان و رییس مجلس خواهان اخذ مجوز و اذن رهبری برای برداشت از صندوق توسعه ملی هستند؛ به طورحتم این حق برای مردم خوزستان وجود دارد که درآینده ای نزدیک با تدابیر لازم مشکلات ریزگردها دراین استان حل شود.

کاظم نسب با اشاره به اینکه معاون پارلمانی و رییس سازمان محیط زیست درزمان بررسی بودجه درمجلس حضور پیدا نکردند، گفت:‌ درشرایطی که رییس سازمان محیط زیست درخصوص آب مازاد درخوزستان اظهارنظرمی کند، همچنین ریزگردها ازسالیان پیش ریزگردها مشکلات مردم را افزایش داده است؛ چرا مسئولان این سازمان اظهارنظری نداشته اند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان، با بیان اینکه علت ریزگردها بی آبی و انتقال آب درخوزستان است، افزود:‌ طرح خبرحذف بودجه مربوط به ریزگردها از سوی مسئولان محیط زیست تنها برای تشویش اذهان عمومی است، اما طی صحبت های به عمل آمده قرار است رییس مجلس، رییس کمیسیون تلفیق و رییس سازمان برنامه و بودجه برای دریافت مجوز جهت برداشت اعتبار از صندوق توسعه ملی تلاش کنند.
:
:
:
آخرین اخبار