تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۵۹۹۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مراجعه 77 بیمار تنفسی به بیمارستان شوش
رئیس شبکه بهداشت و درمان شوش گفت: در پی وقوع پدیده گرد و خاک که از ابتدای هفته جاری در شمال خوزستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد 77 نفر به دلیل مشکلات تنفسی به بیمارستان این شهرستان مراجعه کردند.

نوروز سواری روز سه شنبه افزود: از 30 آذرماه تا یکم دی ماه تعداد 45 بیمار به دلیل مشکل تنفسی به بیمارستان و مراکز درمانی شهرستان شوش مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: در روزهای یکشنبه و دوشنبه یکم و دوم دی ماه نیز تعداد 32 نفر از شهروندان شوش که به دلیل شدت و گرد و خاک با مشکل تنفسی مواجه شده بودند به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه کردند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شوش این افراد که به دلیل تردد در هوای آلوده ناشی از گرد و خاک با مشکل تنفسی مواجه شده بودند در بخش اورژانس بیمارستان نظام مافی شوش تحت درمان قرار گرفتند.

دکتر نوروزی به شهروندان به ویژه بیماران قلبی و تنفسی ، افراد مسن و کودکان توصیه کرد با توجه به ادامه پدیده گرد و خاک از تردد غیر ضروری در هوای آزاد خودداری کرده و در صورت تردد از ماسک مناسب فیلتر دار استفاده کنند.

پدیده گرد و خاک که از عصر روز جمعه 29 آذرماه استان خوزستان را فراگرفته با گذشت پنج روز همچنان با شدت و ضعف در نقاط مختلف این استان ادامه دارد.

غلظت گرد و غبار در هوای شهرستان شوش در صبح روز شنبه 30 آذرماه به 33 برابر حد مجاز رسید.

میزان ذرت گرد و غبار در هوای شهرستان شوش در ساعت هشت صبح روز سه شنبه به 440 میکروگرم بر متر مکعب رسیده که سه برابر حد مجاز است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار