تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۶۱۰۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش 36 درصدی بارندگی در گتوند
رئیس اداره هواشناسی گتوند گفت: میزان بارندگی در این شهرستان طی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال تاکنون 36 درصد کاهش داشته است.

سجاد شاه حیدر شامگاه سه شنبه افزود:میزان بارش ثبت شده در ایستگاه هواشناسی گتوند از ابتدای سال 96 تا امروز 104،7 میلی متر بوده، که نسبت به مدت مشابه پارسال 36 درصد کاهش دارد ضمن اینکه نسبت به دوره بلند مدت 10 ساله 48 درصد کاهش را نشان می دهد.

وی ادامه داد:جمع بارش سال زراعی جاری از ابتدای مهرماه تاکنون 80،7 میلی متر بوده که نسبت به مشابه دوره قبل (مهرماه تا دی ماه 95)30درصد کاهش و نسبت به بلند مدت مشابه دوره 10ساله 46درصد کاهش داشته است.

رئیس اداره هواشناسی گتوند گفت:با توجه به مساله تغییر اقلیم و گرمایش جهانی و تغییر چشمگیر رژیم بارشی در منطقه جنوب غرب و خوزستان و باتوجه به شاخص های خشکسالی دوره های متمادی است که در خشکسالی شدید به سر می بریم.

شاه حیدر در پایان افزود:این خشکسالی انباشته در کنار رعایت نکردن اصلاح الگوی مصرف آب و برق موجب فوق بحرانی شدن ذخایر آبی های سطحی و زیر سطحی شده است، لذا اصلاح جدی الگوی مصرف آب و برق امری ضروری است.

شهرستان گتوند با 74 هزار نفر جمعیت در شمال استان خوزستان واقع شده است و دارای دو بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند ، صالح شهر ، ترکالکی ، سماله ، جنت مکان و نیز 45روستا می باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار