تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۱۶۱۴۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار حمیدیه عنوان کرد:
ضرورت ثبت کوشک حمیدیه به عنوان اثر تاریخی و فرهنگی
فرماندار شهرستان حمیدیه گفت: اگر کوشک حمیدیه در اختیار میراث فرهنگی قرار گیرد، می‌توان برای صنعت گردشگری و سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی خوبی انجام دهیم.

عاشور سواری پور در نشست شورای اشتغال حمیدیه که با حضور مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و برخی مدیران دستگاه های اجرایی استان در محل سالن اجتماعات فرمانداری حمیدیه برگزار شد، با بیان اینکه جمعیت شهرستان حمیدیه حدود 53هزار و 762نفر است، اظهار کرد: تعداد جمعیت 10ساله شهرستان حمیدیه 40هزار و 269نفر، جمعیت فعال 17هزار و 105 نفر، جمعیت شاغل 14هزار و 725نفر، جمعیت بیکار 2هزار و 380نفر، نرخ مشارکت بیکاری 42/5 و نرخ بیکاری 13/9 بر اساس آمار سال 95 است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی از مهمترین منابع شهرستان حمیدیه است، گفت: در حمیدیه هیچ گونه منابع صنعتی و تبدیلی برای منابع کشاورزی وجود ندارد .

فرماندار حمیدیه با بیان اینکه بنا به دستور استاندار و معاونت اقتصادی استانداری حدود 11 جلسه در حوزه اشتغال در شهرستان حمیدیه برگزارشده است، عنوان کرد: اعتبارات ابلاغ شده امسال در حوزه اشتغال پایدار روستایی در مرحله اول با توجه به اینکه 25درصد است، به مبلغ 8 میلیارد و 700میلیون تومان است.

سواری پور افزود: سهم شهرستان حمیدیه در مرحله اول مبلغ حدود 2 میلیاردو 200 میلیون تومان است که در کارگروه اشتغال مصوب و در قالب 4طرح نهایی در کمیته مطرح و در سامانه ثبت شد.

وی با اشاره به پروژه های افتتاح شده و کلنگ زنی شده در دهه مبارک فجر بیان کرد: در حوزه آب و فاضلاب روستایی پروژه مربوط به دهلیز 2 با مساحت یک هکتار و با اعتبار مصوب 2 میلیارد تومان و 700میلیارد تومان تخصیص یافته و 16 روستا را تحت پوشش خود دارد.

سواری پور با بیان اینکه پراکندگی روستاها در بخش گمبوعه تبدیل به یک معضل برای شهرستان در ارائه خدمات شده است، گفت: مشکل بی‌آبی در این روستاها به تدریج تبدیل به یک مشکل اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به 85 درصد پیشرفت فیزیکی ایستگاه تقویت فشار مسیر بخش خسرج،  عنوان کرد: با افتتاح این ایستگاه 14 روستا مسیر خسرج با توجه به فاصله 40 تا 45کیلومتری این مسیر با شهرستان شوش از نعمت آب شرب بهرمند شوند.

سواری پور با بیان کرد: تعداد 5 پروژه کشاورزی که به روش آبیاری تحت فشار آبیاری می شوند با اعتبار یک میلیارد و 366 میلیون تومان نیز در دهه فجر افتتاح شد.

وی با اشاره به نرخ بالای بیکاری در شهرستان حمیدیه، گفت: کمیته امداد حمیدیه طرح های زیادی در حوزه اشتغال درسطح شهرستان اجرایی کرد اما برای جبران بیکاری در شهرستان کافی نیست.

سواری پور با تاکید بر اهمیت فعال شدن حوزه گردشگری در شهرستان حمیدیه بیان کرد: در این حوزه  با توجه به احدث اداره میراث فرهنگی تلاش هایی صورت گرفته اما تا رسیدن به شرایط ایده آل فاصله زیادی داریم.

وی با انتقاد از عدم تعیین تکلیف کوشک حمیدیه به عنوان یک اثر تاریخی و فرهنگی، گفت: سازمان  آب و برق حاضر نیست کوشک را به اداره میراث فرهنگی تحویل دهد.

فرماندار حمیدیه بیان کرد: چنانچه کوشک در اختیار میراث فرهنگی قرار بگیرد می توان برای صنعت گردشگری، جذب گردشگر و سرمایه گذار برنامه ریزی خوبی انجام دهیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار