تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۱۶۲۲۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر ارشاد ازمنزل علامه شیخ شوشتری دیدن کرد
سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر جمعه با حضور در منزل علامه شیخ محمدتقی شوشتری در شوشتر خوزستان از کتابخانه و آثار شخصی وی دیدن کرد.

وزیر ارشاد ازمنزل علامه شیخ شوشتری دیدن کرد

شیخ محمدتقی شوشتری، (۱۲۸۱-۱۳۷۴ش) معروف به علامه شوشتری از علمای بزرگ شیعه و رجال شناس (فهرست نویس و شرح حال نویس) نامی شیعه در قرن چهاردهم شمسی و صاحب آثار بسیاری همچون قاموس الرجال، قضاء امیرالمومنین علی بن ابی‌طالب(ع)، بهج‌الصباغه، الاخبار الدخیله، رسالة فی تواریخ النبی و الآل و... است.

منزل شخصی علامه شیخ شوشتری پس از ارتحال وی، وقف کتابخانه آستان قدس رضوی شده است. شیخ شوشتری در این وقف اشاره می‌کند که کتاب‌ها از منزل شخصی من نباید خارج شوند، به همین دلیل آستان قدس رضوی بخشی از منزل شخصی شیخ شوشتری را به کتابخانه آستان قدس رضوی تبدیل کرده است.

علامه شیخ محمدتقی شیخ شوشتری در طول حیات پربرکت خود منشا خدمات علمی و دینی زیادی بود و مورد توجه عموم مردم برای امور دینی قرار داشت. مقبره ایشان همه روز مورد زیارت مردم قرار می گیرد.

علامه شیخ شوشتری در سال 1374 در 93 سالگی در شوشتر دار فانی را وداع گفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه از طریق فرودگاه اهواز وارد خوزستان شد. وی در این 2 روز در اهواز، آبادان و خرمشهر با مسئولان استانی و هنرمندان نشست های مختلفی داشت و از یادمان شهدای شلمچه نیز دیدن کرد.وی روز شنبه به سفر سه روزه خود از خوزستان پایان می دهد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار