تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۶۲۴۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چهار هزار نفر در شهرستان کارون باسواد شدند
 رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کارون گفت : در این شهرستان پنج هزار بیسواد وجود داشت که چهار هزار نفر از این تعداد با سواد شدند.

عزیز مزرعه سه شنبه در مراسم تجلیل از سوادآموزان شهرستان کارون در این اداره بیان کرد: سواد آموزی این تعداد را در مدت چهار سال اخیر و با همکاری کمیته امداد امام (ره) استان انجام گرفته است.

رئیس اداره آموزش و پرورش کارون با اشاره به اینکه رشد شاخص های سواد آموزی از جمله اولویت های برنامه توسعه آموزش و پرورش است گفت : سواد آموزی در جامعه موجب افزایش شاخص های زندگی اجتماعی می شود.

وی با بیان اینکه سوادآموزی موجب ایجاد جایگاه اجتماعی برای افراد خواهد شد، افزود : سواد آموزان شهرستان کارون پس از اتمام تحصیلات نهضت خود، به موفقیت های مختلفی دست پیدا کردند که از جمله این موفقیت ها می توان به تالیف کتاب 'بازی سرنوشت ' توسط خانم نادیا عثمانی و راه اندازی کارگاه خیاطی توسط خانم زهرا محسنیان و کسب رتبه برتر انشاء پرسش مهر سال 95 توسط خانم مریم رویضی پور اشاره کرد.

مزرعه عنوان کرد: این همایش با سه هدف تقدیر و تشویق مددجویان و ترویج الگوپذیری از این افراد برگزار شد زیرا آنان با تمام مشکلات توانستند مراحل سواد اموزی را طی کنند.

33 هزار دانش آموز در شهرستان کارون مشغول به تحصیل هستند.

در بهمن ماه امسال با افتتاح چهار مدرسه ، مدارس کانکسی در شهرستان کارون برچیده شد.

مرکز شهرستان کارون کوت عبدالله است ، این شهرستان با انتزاع از بخش مرکزی شهرستان اهواز در 12 بهمن ماه 1391 توسط هیات وزیران تصویب و ابلاغ شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار