تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۱۶۳۲۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
علت اصلی بیکاری جوانان خوزستانی فقدان مهارت است
مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان علت اصلی بیکاری جوانان جویای کار در استان را فقدان مهارت عنوان کرد و گفت: تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص مطابق با نیاز بازار کار با هدف اشتغال جوانان جویای کار و کاهش نرخ بیکاری از برنامه های آموزش مهارتی سازمان متبوع است.

عبدالنبی سواعدی روز جمعه در نشست مسئولان اجرایی بخش بستان از توابع شهرستان دشت آزادگان افزود: تربیت نیروی انسانی ماهر مورد نیاز بازار کار و توانمندسازی منابع انسانی رسالت اصلی آموزش فنی و حرفه ای است و با توجه به فرصت های اشتغال ، آمادگی تهیه طرح جامع آموزش مهارتی برای توسعه آموزش مهارتی در منطقه وجود دارد. 

سواعدی آمادگی آموزش فنی و حرفه ای استان را برای اجرای آموزش مهارتی منجر به اشتغال مطابق با نیاز بازار کار منطقه و غرب خوزستان اعلام کرد. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان تاکید کرد: هیچ کرامتی بالاتر از توانمندسازی نیروی انسانی که منجر به اشتغال و کسب درآمد برای خانواده شود وجود ندارد. 

وی به جایگاه اجتماعی بانوان و لزوم توانمندسازی آنان برای اشتغال مولد اشاره کرد و افزود: ر حوزه توانمندسازی بانوان ، فنی و حرفه ای هیچ محدویتی ندارد و در رشته های مورد تقاضا ، برنامه های آموزشی را در بخش بانوان اجرا خواهد کرد. 

سواعدی خواستار فراهم کردن فرصت های لازم برای توسعه آموزش فنی وحرفه ای در بخش دولتی و سرمایه گذاری مهارتی برای راه اندازی آموزشگاه آزاد فنی وحرفه ای برای اشتغال مستقیم و تربیت نیروی آماده برای ورود به بازار کار در رشته هایی نظیر خیاطی و آرایش و پیرایش زنانه شد.

وی بیان کرد: امید جوانان جویای کار فاقد مهارت به آموزش مهارتی فنی وحرفه ای است و باید بتوان با برنامه ریزی از هدر رفت این سرمایه عظیم انسانی جلوگیری کرد. 

سیدقاسم موسوی بخشدار بستان نیز در این نشست نیز گفت:با توجه به ظرفیت و پتانسیل منطقه وجود حرفه هایی از قبیل تعمیر کولراسپلیت، تعمیر خودرو و موبایل ، صنعت ساختمان و تاسیسات احساس می شود و مهمترین بحث دراین بخش ها توانمندسازی مهارتی ساکنان به خصوص جوانان برای ایجاد اشتغال پایدار است. 

وی خواستار ساماندهی و راه اندازی واحد آموزش فنی و حرفه ای در منطقه شد و اظهار کرد: توسعه منابع انسانی از طریق آموزش مهارتی زمینه ساز اشتغال زایی و بازدارنده مهاجرت خواهد شد. 

بخش 25هزار نفری بستان در 80کیلومتری شمال غرب اهواز قرار دارد و به دلیل قرار گرفتن در مسیر صادرات کالا به عراق از مرز چذابه و عبور کاروان زیارتی به عتبات عالیات از اهمیت زیادی برخوردار است.

این منطقه در جریان جنگ تحمیلی به اشغال نیروی های بعثی درآمد ولی پس از پایان جنگ، بازسازی شد.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن
|
-
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
1
1
آقای سواعدی لطف کنید جویا شوید میدان نفتی آزادگان در جوار بستان نیروهای خود را کجا آموزش داده است.چند درصد شاغلین
در این میدان بومی هستند.آیا شرکت نفت نمیتواند برای بکارگیری نیروی انسانی بومی ارزان بعد از آموزش آنها رابکارگیری کند.نبود مهارت یعنی عدم برنامه ریزی و ساماندهی سرمایه اصلی کار...
نیروی انسانی.
:
:
:
آخرین اخبار