تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۶۳۶۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان:
طرح «احراز هویت بر خط» در خوزستان پیاده سازی شد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان گفت: طرح احراز هویت بر خط شامل حذف دریافت شناسنامه و کارت ملی را در استان پیاده سازی کردیم.

امید حاجتی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت خوزستان با حضور جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در اهواز اظهار کرد: این شورا بر اساس تکلیف قانونی باید فصلی یک جلسه برگزار کند و ما در دو سال قبل؛ هشت جلسه برگزار کردیم؛ در مجموع ۴۲ مصوبه داشتیم که ۳۸ مورد اجرا و چهار مورد نیز جزو برنامه های آتی برای اجرا در ادامه است.

وی افزود: از ۱۷ اسفند سال ۹۳ طرح احراز هویت بر خط (حذف دریافت کلی شناسنامه و کارت ملی) را در استان پیاده سازی کردیم؛ اخیرا سه استان از جمله خوزستان توسط سازمان اداری و استخدامی کشور برای این موضوع پایلوت شدند در حالی که ما قبلا این طرح را اجرا و نتایج خوبی داشتیم.

حاجتی با اشاره به نیروی انسانی به عنوان مهمترین عامل توسعه ادامه داد: انجام پروژه مطالعاتی سازماندهی مجازی و نیروهای ناکارآمد یکی دیگر از طرح های استان خوزستان است که در راستای همین شورا تدوین شد؛ آمادگی اجرا به عنوان استان پایلوت این طرح در کشور را داریم.

وی تصریح کرد: تدوین شاخص های اختصاصی استان یکی دیگر از طرح های تدوین شده ذیل اهداف این شورا بود؛ بهبود فضای کسب و کار، ارزیابی پروژه های عمرانی و همچنین صدور پروانه های سرمایه گذاری از جمله زیرمجموعه های این شاخص ها است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان اضافه کرد: مدیران استانی طرح فوق (تدوین شاخص های اختصاصی استان) را جدی گرفتند چون این طرح را جزو ارزیابی آنها هم قرار دادیم.

حاجتی بیان کرد: شورای راهبری استان را با شورای برنامه ریزی و توسعه استان تلفیق و به هم نزدیک کنیم؛ شاخص های دارای اولویت اصلی برای استان با توجه به سیاست گذاری ملی و استانی تعیین و بر اساس آنها برنامه ریزی انجام و بودجه اختصاص می دهیم.

وی توضیح داد: هر شاخصی به نوعی بر رفاه عمومی استان در خوزستان اثرگذار است را شناسایی و برنامه های خود را در ارتباط با آن حوزه تعیین می کنیم؛ به عنوان نمونه در حوزه سلامت مثلا در بخش ضایعات کشاورزی، مدیریت به نحوی انجام می شود که ضایعات حداقل تأثیر بر سلامت مردم داشته باشد، برنامه ریزی داریم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار