تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۱۶۵۳۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شورای بخش دغاغله:
20 درصد از زمین های کشاورزی دغاغله زیر کشت می‌رود
رئیس شورای بخش دغاغله گفت: بالغ بر یک هزارو 300 هکتار زمین کشاورزی در دغاغله وجود دارد که به دلیل محدودیت منابع آبی تنها 200 هکتار آن زیر کشت می‌رود.

سعید دغاغله با بیان اینکه آب شرب دغاغله به شکل خام است و تصفیه نمی‌شود، اظهار کرد: به منظور رساندن آب به دغاغله به 4 کیلومتر لوله نیاز داریم که با پیگیری‌هایی که از طریق مدیرکل امور روستایی استانداری و آبفا روستایی داشتم مقرر شد لوله آب از جسانیه تا دغاغله احداث شود.

وی با اشاره به قرار گرفتن بخش دغاغله در مجاورت ریل قطار بیان کرد: روزانه بخش زیادی از مردم مجبورند از روی ریل تردد کنند و این موضوع خطراتی را  برای آنها در پی دارد.

رئیس شورای بخش دغاغله برنامه ریزی برای تعریض جاده، احداث جاده کُندرو، دو بانده کردن جاده، نصب سطل زباله مکانیزه در کنار مساجد، حسینیه هاوکوچه های بن بست و توسعه روشنایی در دغاغله از جمله پروژهای در دست اقدام این منطقه برشمرد.

دغاغله با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی موجود در دغاغله عنوان کرد: بالغ بر یک هزارو 300 هکتار زمین کشاورزی در دغاغله وجود دارد که به دلیل محدودیت منابع آبی تنها 200 هکتار آن زیر کشت می‌رود.

وی نبود انشعاب گاز در بسیاری از مناطق بخش دغاغله را از دیگر مشکلات این منطقه عنوان کرد و افزود: در این منطقه به 300 انشعاب گاز نیاز داریم که تاکنون تحقق این موضوع از سوی شرکت گاز عملی نشده است.

وی با اشاره به پیگیری نماینده اهواز برای گرفتن مجوز مدرسه 6 کلاسه در بخش دغاغله عنوان کرد: حدود 2 هزار متر زمین برای ساخت این مدرسه اهدا شد که انتظار می‌رود به زودی به بهره برداری برسد.

بخش دغاغله 2 کیلومتر‌ی اهواز است که چیزی حدود 8هزار نفر در آن سکونت دارند و شغل اغلب مردم کشاورزی و دامداری است. 
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار