تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۱۶۶۶۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر:
دانشگاه‌ها باید دانشجوی کارآفرین تربیت کنند
خوزنیوز: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر با اشاره به بکارگیری دانشگاهها در ایجاد اشتغال گفت: دولت توان استخدام همه فارغ التحصیلان دانشگاهی را ندارند لذا دانشگاهها باید دانشجوی کارآفرین تربیت کنند.

به گزارش خوزنیوز از شوشتر، محمدحسین پورمحمدی در جلسه شورای اشتغال شوشتر که در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: ما همیشه اعتقاد داریم که اگر دانشگاهها در بعضی از قضایا و معضلات ورود نکنند آن معضلات همچنان حل نخواهند شد و در وضعیت خود باقی خواهند ماند.

وی با بیان اینکه دولت توان و ظرفیت ایجاد اشتغال و استخدام برای همه فارغ التحصیلان دانشگاهی را ندارد افزود: دانشگاهها باید دانشجوی کارآفرین تربیت کنند به طوری دانشجو پس از اخذ مدرک بتواند در زمینه تخصص خود شغل ایجاد کند و منتظر آگهی های استخدامی نباشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر تصریح کرد: عدم مهارتهای کافی در زمینه رشته تحصیلی و ترس از بازار کار، معضلاتی هستند که فارغ التحصیلان پس از اخذ مدرک با آنها مواجه می شوند.

وی پیرامون ایجاد اشتغال جوانان اذعان داشت: ما به دنبال آن هستیم که در شهرستان شوشتر به عنوان پایلوت طرحی را اجرا کنیم که دانشجویان دانشگاه آزاد در حین تحصیل به اشتغال بپردازند. به طوریکه در این زمینه حدود یک سال و نیم تا دو سال مطالعاتی انجام داده ایم.

پورمحمدی ادامه داد: با شرکتهای خصوصی رایزنی هایی داشته ایم که در صورت ایجاد اشتغال برای دانشجویان، ما بتوانیم یکسری از هزینه های این شرکتها را کم کنیم و همچنین با آنها طی کرده ایم که به آنها ماهانه حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزارتومان حقوق داده شود.

وی خاطرنشان کرد: البته مطمئن هستیم که اگر این طرح اجرایی شود دانشجوی شاغل در همان سال اول و یا دوم قطعاً کارآفرین خواهد شد و چند برابر مقدار مشخص شده حقوقش می تواند درآمد داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر در پایان خاطر نشان کرد: اجرایی شدن طرح مورد نظر نیاز به همدلی و همکاری مسئولان و دستگاههای اجرایی شهرستان نظیر اداره کار، آموزش و پرورش، جهادکشاورزی، اداره بیمه ، شهرکهای صنعتی، حمایتهای نماینده شهرستان شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی و .... دارد. امید است که بتوانیم برای اشتغال جوانان مملکت گامی مثبت برداریم.

خبرنگار: مریم جلودارپور
:
:
:
آخرین اخبار