تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۱۶۷۰۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۵۲ طرح اشتغال روستایی در اندیمشک اجرا می‌شود
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، اجرای ۵۲ طرح حوزه اشتغال روستایی در شهرستان اندیمشک، مورد توجه قرار گرفته است.

سید ناصر حسینی اظهار داشت: تعاون یک مفهوم و راهکار مهم برای توسعه اقتصادی و مشارکت عموم شهروندان در گسترش فرصت‌های شغلی مختلف و شکوفایی صنعتی شهرستان و گسترش و تأمین خدمات مورد نیاز شهروندان است.

وی با بیان این که تعاون بیش از هر زمانی امکان بهره برداری مناسب ازظرفیت‌های اقتصادی شهرستان و کشور را فراهم می‌کند،گفت: تعاون، نقش شهروندان در اقتصاد کشور را تقویت و فرصت را برای ایجاد اشتغال و توجه به ظرفیت‌های اجتماعی و اقتصادی کشور را بیش از گذشته، فراهم می‌کند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک عنوان کرد: به همین جهت، تعاون به عنوان یک ضرورت برای توسعه شهرستان تعیین و با همکاری نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و دیگر مسئولان شهری و استانی، طرح‌های گسترده‌ای در این حوزه به اجرا می‌رسد.

10 میلیون دلار محصول کشاورزی تولید شده تعاون گران شهرستان اندیمشک به کشورهای مختلف جهان صادر شده است

وی با اشاره به این که در فصل کشت گذشته، بیش از 10 میلیون دلار محصول کشاورزی تولید شده تعاون گران شهرستان اندیمشک به کشورهای مختلف جهان صادر شده است، افزود: شهرستان اندیمشک در حوزه رشد و گسترش خدمات تعاون، شاهد پیشرفت‌های مناسبی است.

حسینی با بیان این که کشاورزی، اشتغال روستایی، مشاغل خانگی سه محور مهم ایجاد فرصت‌های شغلی در شهرستان اندیمشک و با استفاده از ظرفیت‌های تعاون گران تعیین شده است،گفت: از تمام ظرفیت‌های قانونی و ممکن برای ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان، استفاده می‌شود.

وی با اشاره به این که به همین جهت، بررسی بیش از 52 طرح حوزه روستایی در شهرستان اندیمشک مورد توجه قرار گرفته است، بیان کرد: تاکنون، 40 طرح روستایی در کمیته فنی استان خوزستان برای شهرستان اندیمشک تصویب شده است که با بهره برداری کامل از آن‌ها، شاهد رونق اقتصادی روستاها و کاهش مهاجرت به شهرها خواهیم بود.

50  فرصت شغلی و با استفاده از اعتبارات صندوق ملی در اندیمشک و حوزه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی، ایجاد شده است

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک با بیان این که عملیات اجرایی بیش از 12 طرح اشتغال روستایی در شهرستان آغاز شده است، افزود: بیش از این نیز، 50  فرصت شغلی و با استفاده از اعتبارات صندوق ملی در اندیمشک و حوزه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی، ایجاد شده بود.

وی با اشاره به موفقیت و حضور بسیاری از شرکت‌ها بزرگ اقتصادی برون مرزی، توجه به سرمایه‌های کوچک را یک ضرورت مهم برای توسعه اقتصادی  کشور دانست و ادامه داد: امروز بسیاری از شرکت‌های بزرگ اقتصادی از سرمایه‌های کوچک فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، پس نباید برای ایجاد اشتغال و توسعه تولید، تنها به سرمایه‌های بزرگ توجه داشت.

حسینی با بیان این که در صورت توجه مناسب به تولید و استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان، عرصه برای ایجاد اشتغال فراهم می‌شود گفت: نگاه به تولید در شهرستان حمایتی است و برای حضور سرمایه گذاران در شهرستان پیگیری‌های گسترده انجام و از حضور سرمایه گذاران در اندیمشک، حمایت می‌شود.

32 تعاونی جدید در شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده است

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک با اشاره به این که بیش از این نیز اجرای 35 طرح حوزه اشتغال در شهرستان اندیمشک مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: اجرای این طرح‌ها با ارزش ریالی 150 میلیارد ریال در شهرستان اندیمشک به تصویب رسیده است.

وی با بیان این که هم چنین بیش از این 10 جلسه کمیته فنی تسهیلات روستایی در شهرستان اندیمشک برگزار شده است، گفت: برخورداری 12 شرکت تعاونی روستایی از مصوبات کمیته فنی و استفاده از تسهیلات بانکی تعیین شده و برگزاری بیش از 16 جلسه شورای اشتغال، بخشی دیگر ازپیگیری‌های صورت گرفته در حوزه اشتغال و کار آفرینی شهرستان هستند.

حسینی با اشاره به این که هم چنین تا کنون 214 مورد تقاضای بازنشستگی سخت و زیان آور در شهرستان بررسی شده است، بیان کرد: عملیات تجدید و نظارت بر بیش از 36 تشکل کارگری و انجمن صنفی در شهرستان اندیمشک از جمله دیگر خدمات صورت گرفته به شهروندان در مدت اخیر است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک ادامه داد: هم چنین در سال گذشته بیش از واحد 32 تعاونی جدید در شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده و باپیگیری‌های صورت گرفته، امسال شاهد توسعه خدمات حوزه تعاون و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان خواهیم بود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار