تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۱۶۷۲۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس میدان بارفروشان اهواز:
قیمت میوه‌های وارداتی تعدیل یافته است
رئیس اتحادیه بارفروشان اهواز گفت: در حال حاضر با توجه به عرضه مناسب میوه‌های وارداتی و تقاضای کم به دلیل گرمای هوا، قیمت میوه‌های وارداتی علی رغم وضعیت نرخ ارز تعدیل شده است. 

اکبر بدیعی با اشاره به قیمت میوه‌های وارداتی اظهار کرد: واردات محصولات از طریق ارز صورت می‌گیرد و با توجه به وضعیت نرخ ارز، قیمت میوه‌های وارداتی افزایش پیدا کرد اما اکنون شرایطی به وجود آمده که نرخ این میوه‌ها تعدیل شده است.

وی افزود: واردکنندگان میوه ارز دولتی دریافت نمی‌کنند و از طریق تهاتر با اقلام صادراتی و یا ارز آزاد نسبت به واردات میوه اقدام می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود تا بازار میوه نیز از بازار ارز تبعیت کند و با افزایش نرخ ارز، قیمت میوه‌های وارداتی نیز افزایش پیدا کند.

رئیس اتحادیه بارفروشان اهواز تصریح کرد: در کنار موضوع ارز، مساله عرضه و تقاضا در بازار میوه نقش اساسی ایفا می‌کند و زمانی که عرضه افزایش پیدا کند و یا تقاضا کاهش یابد، شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار میوه خواهیم بود و بالعکس.

بدیعی با اشاره به این‌که فقط چهار قلم میوه اجازه واردات از کشورهای دیگر را دارند که شامل موز، آناناس، نارگیل و انبه هستند، گفت: در حال حاضر با توجه به عرضه مناسب این محصولات و همچنین تقاضای کم به دلیل گرمای هوا، قیمت این میوه‌ها، علی رغم وضعیت نرخ ارز تعدیل شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم موز در میدان میوه و تره بار اهواز حداکثر کیلویی 6هزار تومان است در حالی که پیش از این قیمت موز تا حدود کیلویی 7500 تومان نیز رسیده بود. همچنین قیمت هر کیلوگرم انبه در بازار حدود 15هزار تومان و کارتن‌های آناناس که حدود 5 تا 10 عدد آناناس در آن‌ها وجود دارد، از 90 تا 120هزار تومان است. اما در حال حاضر به دلیل گرمای هوا نارگیل در بازار اهواز وجود ندارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار