تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۴۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توقیف15فروند شناور حامل کالا و سوخت قاچاق در خوزستان
فرمانده پایگاه دریابانی آبادان گفت: ماموران مرزبانی خوزستان در چند روز گذشته 15 فروند شناور حامل کالا و سوخت قاچاق را در آبهای ساحلی این استان توقیف کردند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرزبانی خوزستان، ماموران پایگاه دریابانی آبادان با هدف مقابله با قاچاق و فروش غیرقانونی مواد سوختی در مرزهای دریایی خوزستان، 2 فروند شناور صیادی و تجاری را به اتهام فعالیت و فروش غیرقانونی بیش از 40 هزارلیتر گازوییل قاچاق شناسایی و توقیف کردند.

سرهنگ محمدعلی موسیوند بیان کرد: دلایل و مستندات موجود حاکیست که در شناورهای
توقیف شده با هدف صیادی، بیش از 40 هزار لیتر گازوییل با هدف فروش به دلالان کشورهای حوزه خلیج فارس بارگیری شده بود اما هیچ فعالیت صیادی انجام نگرفته بود.

وی افزود: شناورهای مذکور توقیف و ناخدای آن به اتهام اقدام غیرقانونی و قاچاق منابع سوختی کشور دستگیر و با تشکیل پرونده و مستندات قانونی تحویل مراجع قانونی شد.

کشف بیش از 15 میلیارد کالای قاچاق توسط مرزبانان خوزستان 

فرمانده مرزبانی خوزستان فرمانده مرزبانی خوزستان از توقیف یک فروند شناور وکشف بیش از 15 میلیاردریال کالای قاچاق توسط مرزبانان خوزستان خبر داد.

عبداله نظرپور گفت: ماموران پایگاه دریابانی ماهشهر مستقر در پاسگاه دریایی 'خورزهره' ضمن توقیف یک فروند شناور باری حامل کالای قاچاق، موفق به دستگیری 6 نفر در این زمینه شدند.

وی بیان داشت: ماموران 110 دستگاه یخچال، 150 دستگاه کولر اسپیلت و 80 دستگاه ماشین لباسشویی قاچاق را که با هدف عرضه در بازار داخلی کشور و بدون مجوز قانونی حمل می شد کشف و ضبط کردند.

وی خاطرنشان کرد: ارزش محموله های قاچاق کشف شده توسط کارشناسان بیش از 15 میلیارد ریال برآورد شد که به همراه متهمان پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع مربوطه شدند.

کشف محموله سوخت قاچاق در توسط دریابانان ماهشهر 

فرمانده پایگاه دریابانی ماهشهر از کشف سه هزار لیتر سوخت قاچاق در آبهای ساحلی ماهشهر خبر داد.

سرهنگ ایرج زکوی بیان داشت: در راستای طرح تشدید کنترل نوار مرزی و جلوگیری از ورود و خروج هرگونه قاچاق، ماموران پایگاه دریابانی ماهشهر موفق شدند 2 فروند شناور صیادی حامل سوخت قاچاق را در آبهای شمالی خلیج فارس متوقف کنند.

وی گفت: ماموران در بازرسی از شناور توقیف شده سه هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوییل را که در مخازن شناور جاسازی شده بود کشف کردند.

وی با اشاره به دستگیری 2 متهم در این رابطه افزود: محموله کشف شده به همراه متهمان مربوطه پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع ذیصلاح شد.

 توقیف شناور حامل 110 راس دام قاچاق در آبادان

فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: محموله 110 راس گوسفند قاچاق در آبهای شمالی خلیج فارس توقیف شد.

سردار عبداله نظرپور با اشاره به توقیف 2 فروند شناور باری توسط ماموران پایگاه دریابانی آبادان، بیان کرد: ماموران این فرماندهی هنگام گشت زنی در آبراه اروند و سواحل شمالی آبهای خلیج فارس، به 2 فروند شناور تجاری که از بنادرخوزستان به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس درحرکت بود مظنون شده و آنها را متوقف کردند.

وی گفت: در بازرسی دقیق از شناورهای توقیف شده تعداد 110 راس گوسفند ایرانی که بدون مجوز قانونی و به قصد قاچاق به کشورهای همسایه بارگیری شده بود کشف شد.

وی با اشاره به دستگیری 2 متهم در این رابطه خاطرنشان کرد:ارزش ریالی گوسفندهای کشف شده بالغ بر یک میلیارد ریال برآورد شده که به همراه دام کشف شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قانونی شد.

 کشف نوشیدنی قاچاق در آبادان

فرمانده پایگاه دریابانی آبادان از کشف نوشیدنی های قاچاق در آبراه اروند رود خبر داد.

سرهنگ محمد علی موسیوند بیان داشت: ماموران پایگاه دریابانی آبادان مستقر پاسگاه شناوری 'دهانه بهمنشیر' در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، و هنگام کنترل شناورها، یک فروند شناور باری را که به سمت آبادان در حرکت بود شناسایی و متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از شناور توقیف شده یک هزار و 200 قوطی نوشیدنی رانی قاچاق و بدون مجوز را کشف کردند.

وی با اشاره به دستگیری 6 متهم در این رابطه گفت: این افراد پس از تشکیل پرونده اولیه به همراه محموله کشف شده به مرجع قضایی تحویل داده شدند.

کشف 2 تن صید غیرمجاز توسط دریابانان ماهشهر 

جانشین مرزبانی خوزستان گفت: 2 صیاد غیرمجاز در آبهای شمالی خلیج فارس دستگیر و یک هزار و 800کیلوگرم ماهی صید شده کشف شد.

سرهنگ نادر سهیلی بیان کرد:ماموران دریابانی آبادان هنگام گشت زنی در آبهای شمالی خلیج فارس به یک فروند قایق تندرو به سرنشینی 2 نفر مظنون شده و آن را توقیف کردند.

وی گفت:در بازرسی از شناور توقیف شده مقدار یک هزار و 800کیلوگرم ماهی که بدون مجوز قانونی صید شده بود کشف و هر 2 متهم دستگیر و به همراه قایق توقیف شده به مقر دریابانی ماهشهر منتقل شدند.

سرهنگ سهیلی با اشاره به هوشیاری مرزبانان خوزستان در صیانت از سرمایه ملی در آبهای ساحلی خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی این محموله را بالغ بر 540 میلیون ریال برآورد کردند که پس از تشکیل پرونده مقدماتی همراه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع مربوطه شدند.

کشف محموله 14 میلیاردی کالای قاچاق در آبهای ساحلی خوزستان 

فرمانده مرزبانی خوزستان از توقیف یک فروند شناور تجاری در آبهای شمالی خلیج فارس و کشف و ضبط 14 میلیارد ریال لوازم خانگی قاچاق خبر داد.

سردار عبداله نظرپور بیان کرد: دریابانان پایگاه دریابانی ماهشهر مستقر در پاسگاه شناور خور زهره، در راستای حمایت از تولید داخلی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، موفق شدند یک فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق را که از کشورهای حوزه خلیج فارس به مقصد بندر 'سجافی'در حرکت بود، شناسایی و متوقف کنند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از شناور توقیف شده 160 دستگاه یخچال، 80 دستگاه کولر گازی، 140 دستگاه لباسشویی و 80 دستگاه ظرفشویی که همگی قاچاق و با هدف عرضه در بازار داخلی کشور بارگیری شده بود کشف و ضبط کردند.

وی با اشاره به دستگیری 6 متهم در این رابطه گفت : کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را 14 میلیارد ریال ریال برآورد کرده اند که پس از تشکیل پرونده مقدماتی به همراه متهمان تحویل مراجع قانونی شدند.

توقیف شناور حامل بیش از 7 میلیارد ریال کالای قاچاق در خوزستان 

فرمانده مرزبانی استان خوزستان گفت: یک فروند شناور تجاری در آبهای شمالی خلیج فارس توقیف و هفت میلیارد و 700 میلیون ریال لوازم خانگی قاچاق از آن کشف و ضبط کرد.

سردار عبداله نظرپور بیان داشت: دریابانان پایگاه دریابانی ماهشهر مستقر در پاسگاه شناور خورزهره، در راستای حمایت از تولید داخلی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، موفق شدند یک فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق را که از کشورهای حوزه خلیج فارس به مقصد بندر 'سجافی'در حرکت بود، شناسایی و متوقف کنند.

فرمانده مرزبانی خوزستان افزود: ماموران در بازرسی از شناور توقیف شده 150 دستگاه یخچال، 40 دستگاه کولر گازی و 480 لیتر روغن موتور که قاچاق و با هدف عرضه در بازار داخلی کشور بارگیری شده بود کشف و ضبط کردند.

وی با اشاره به دستگیری 6 متهم در این رابطه گفت:متهمان به همراه کالاهای مکشوفه پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قانونی شدند.

 توقیف سه فروند شناور صیادی غیرمجاز و فعال در عرصه سوخت قاچاق در آبهای ماهشهر 

جانشین مرزبانی خوزستان بیان کرد:سه هزار و 500لیتر سوخت قاچاق از سه فروند شناور صیادی در آبهای ساحلی ماهشهر کشف و ضبط شد.

سرهنگ ' نادر سهیلی' افزود:ماموران در بازرسی از شناورهای توقیف شده سه هزار و 500 لیتر سوخت قاچاق را از نوع گازوییل از این شناورها کشف کردند.

وی با اشاره به دستگیری 3 متهم در این رابطه گفت:محموله کشف شده به همراه متهمان مربوطه پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع ذیصلاح شد.

 کشف محموله بزرگ لوازم جانبی موبایل قاچاق در خوزستان 

فرمانده مرزبانی خوزستان از توقیف یک فروند شناور تجاری در آبهای شمالی خلیج فارس و کشف بیش از 10 میلیارد ریال لوازم جانبی موبایل قاچاق خبر داد.

سردار عبداله نظرپور بیان داشت: دریابانان پایگاه دریابانی آبادان مستقر در پست کنترل خسروآباد ، در راستای حمایت از تولید داخلی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز ،موفق شدند یک فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق را که از کشورهای حوزه خلیج فارس به مقصد بندر 'خرمشهر'در حرکت بود، شناسایی و متوقف کنند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از شناور توقیف شده 21 هزار و 330 قطعه لوازم جانبی گوشی موبایل از قبیل شارژر، برد گوشی، ال سی دی، باطری، هندزفری و قاب گوشی همراه که همگی قاچاق و با هدف عرضه در بازار داخلی کشور بارگیری شده بود کشف کردند.

وی با اشاره به دستگیری 6 متهم در این رابطه گفت: کالاهای مکشوفه پس از تشکیل پرونده مقدماتی به همراه متهمان تحویل مراجع قانونی شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار