تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۱۶۹۵۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
میرزاده با اشاره به نشست کارگروه آموزش و پرورش توضیح داد:
افزایش حقوق اکثر معلمان حدود ۹ تا ۱۰ درصد بوده است
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه ۶۵ درصد معلمان آموزش و پرورش لیسانس هستند، گفت: افزایش حقوق اکثر معلمان در سال ۹۷ حدود ۹ تا ۱۰ درصد بوده است.

سیدحمایت میرزاده با اشاره به نشست روز دوشنبه (8 مردادماه) کارگروه آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با معاونان و مدیران وزارت آموزش و پرورش، عنوان کرد: دستور نخست نشست امروز به موضوع افزایش حداقلی حقوق معلمان اختصاص داشت که مسئولان آموزش و پرورش در این باره توضیحاتی ارائه دادند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با استناد به سخنان مسئولان آموزش و پرورش، گفت: با توجه به مصوبه اخیر مجلس و نحوه ابلاغ این قانون از سوی دولت و با توجه به اینکه 65 درصد معلمان آموزش و پرورش لیسانس و 18 درصد بالای لیسانس و 17 درصد پایین تر از لیسانس هستند، این افزایش حقوق برای اکثر معلمان که لیسانس هستند با در نظر گرفتن دریافتی معلمان، حدود 9 تا 10 است.

برخی معلمان افزایش حقوق 18 درصدی داشته‌اند

وی افزود: این در حالیست که 17 درصد زیر دیپلم با توجه به سطح دریافتی که دارند، بعضاً افزایش حداکثری حقوق تا سقف 18 درصد را داشته‌اند.

مسئولان آموزش و پرورش فروش اردوگاه باهنر را رد کردند

میرزاده یادآور شد: موضوع دوم مورد بحث وضعیت اردوگاه باهنر بود که مسئولان آموزش و پرورش فروش اردوگاه را رد کردند و مدعی شدند که این اردوگاه به صورت صکوک در ازای دریافت مبلغی برای پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان به عنوان وثیقه قرار داده شده است.

توضیحات مسئولان آموزش و پرورش درباره آزمون ورودی مدارس استعداد درخشان

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: موضوع بعدی مورد بحث درباره امتحانات ورودی مدارس استعدادهای درخشان بود که از مسئولان آموزش و پرورش توضیح خواستیم و با وجود انتقاد نمایندگان عنوان شد که  با توجه به رویه قبلی و اینکه آزمون در سال‌های قبل نیز برگزیدن استعدادهای درخشان صورت می‌‌پذیرفته، انجام شد و این آزمون ابزاری برای تفکیک دانش آموزان بود.

سرنوشت اعمال ماده236 برای مدارس خارج از کشور

وی ادامه داد: دستور بعدی نشست کارگروه آموزش و پرورش، درباره فعالیت‌های آموزش و پرورش، آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی در خارج از کشور  بود که بر تبادل بیشتر علمی ایران با سایر کشورها از این طریق تأکید شد و مجموع نظر اعضا این بود که از این طریق می‌توان رابطه علمی و به تبع آن رابطه اقتصادی بهتری با دنیا برقرار کرد.

میرزاده اعمال ماده 236 در رابطه با مدارس خارج از کشور را آخرین دستور کار کارگروه متبوعش دانست و گفت: از تعدادی از صاحب نظران و افرادی که مرتبط با حوزه فعالیت مدارس در خارج از کشور بودند دعوت به عمل آمد و مشخص شد که این مدارس قطعا نیاز به مراقبت‌های بیشتر دارند و این مراقبت‌‎ها به ویژه باید در تعیین سرپرست و میزان بودجه در نظر گرفته شده برای مدارس باشد.

عضو کارگروه آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و پرورش با بیان اینکه جلسات ادامه خواهد داشت تا روال فعلی اعزام نفرات به خارج از کشور اصلاح شود، افزود: فعلا جمع بندی برای اعمال ماده 236 صورت نگرفته است ولی گزارشات نشان می‌دهد که کارگروه در این باره باید جلسات خود را ادامه دهد.
:
:
:
آخرین اخبار